Svagare av Alvedon?

Home Forums Skador och rehabilitering Svagare av Alvedon?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!
    Detta är väl en riktig noobfråga men jag undrar om man kan bli svagare av att äta alvedon, har läst här på forumet om att den hämmar proteinsyntesen, anledningen till att jag undrar är att vi ska ha en bänktävling imorgon och jag har lite småont i en axel så jag tänkte gardera med att ta 1g alvedon innan. Tacksam för svar!

KrilleG wrote:
    Hej!
    Detta är väl en riktig noobfråga men jag undrar om man kan bli svagare av att äta alvedon, har läst här på forumet om att den hämmar proteinsyntesen, anledningen till att jag undrar är att vi ska ha en bänktävling imorgon och jag har lite småont i en axel så jag tänkte gardera med att ta 1g alvedon innan. Tacksam för svar!

Efter vad jag förstått så hämmar vissa värktabletter muskelproteinsyntesen, men du kommer inte bli svagare av 1 gr. alvedon!

Och det är ju inte så att man blir svagare eller tappar muskler av dessa heller; dom gör att den vanliga stimuleringen av proteinsyntesen som sker efter styrketräning minskar eller uteblir, men den vanliga pågående proteinsyntesen stängs naturligtvis inte av. Då skulle man dö av en värktablett.

Mr tony wrote:
    har du ont i axeln så tror jag inte att det bli bättre av att du ta 1g alvedon.

Varför tror du inte det?

Mr tony wrote:
    Har man ONT, tex drar av bröstmuskeln så gör det ONT, och jag kan försäkra dig om att 1 g jävla alvedon inte lindrar den smärtan.

Oj oj då. Lugn, lugn. Andas… Jag tror inte killen i fråga har ”dragit av” någon bröstmuskel. Han kanske bara är lite öm i axeln och varför skulle det då vara fel att ta 1 gram alvedon?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.