Home › Forums › Skador och rehabilitering › Svårt att andas
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 april, 2009 at 21:23 #57499Anonym anvandareMember14 april, 2009 at 21:23 #304480Anonym anvandareMember
Jag har de senaste månaderna haft svårt att andas riktigt. Jag vill ta djupa andetag hela tiden, men det känns aldrig som att jag får in tillräckligt med luft. Det känns som att jag skulle behöva nån liter till för att bli ”tillfredsställd”.
Jag går även runt och gäspar hela tiden, och även där är det problem. Jag får inte till de där djupa, sköna gäspningarna. Ibland får jag till en riktigt djup och skön gäspning, och det känns som en riktig befrielse.
Är det nån som vet vad det kan vara för fel?
Lite konstigt att jag har så svårt att andas, men att jag ändå sprang 1,5 mil i söndags då jag hade varit ute och rullat hatt kvällen innan. Och då var detta min första löprunda sedan förra sommaren. Var knappt trött eller andfådd efter den rundan heller.
Ett case för Dr House?
15 april, 2009 at 10:19 #304481Anonym anvandareMemberett case för en doktor, inte ett internetforum
Det du beskriver i början är klassiskt när det gäller allergi eller astma, luftvägarna drar ihop sig och man har svårt att få ut luft. Detta upplevs dock som att man har svårt att få i sig luft vilket också blir fallet då den luften man andades in förra andetaget inte kom ut och nu är i vägen för den nya luften man vill få in
Hur som helst så bör du gå till läkare för att testa dig.
15 april, 2009 at 11:30 #304482Anonym anvandareMemberbrukar också få så, fast det går över efter ett tag. Misstänker att det kommer när jag är lite förkyld.
29 april, 2010 at 17:22 #304483Anonym anvandareMembervad kan det vara för nåt .. när man plötsligt kan få en känsla av rejäl torrhet i halsen .. rösten förvinner och det känns som om luftvägarna går ihop.. enda som funkar mot det är att snabbt dricka vatten… allt varmt såsom te/kaffe funkar också bra…
även ägggulan (kokat), och protein drink har jag fått nå slags reaktion, symptonen är något lik som ovan men med enormt kittlande/retande känsla i halsen ..man börjar hosta nå djävulskt… vatten funkar här också bäst…
??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.