Tagit i för hårt?

Home Forums Skador och rehabilitering Tagit i för hårt?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjena!
    Jag har börjat träna seriöst igen sedan 6 månader, tränat sammanlagt 3-4 år men varit ifrån gymmet i minst 4 år.
    Har inte tränat ben speciellt länge denna perioden, och satte kanske igång för tungt direkt…
    Jag körde benpress så tungt jag pallade och tänkte göra 4 set 10 reps.
    Jag gjorde 12 första mitt första set, sedan 2 set 10 reps. På det sista så kände jag att det var på gränsen redan efter den sjunde repetitionen, men tänkte att jag ska ta mig fan göra 10!
    På den tionde så var det helt sjukt tungt, och jag tog i för kung och fosterland, då det helt plötsligt small till i bakhuvudet! Kompisar som var med sa att jag gick från tomatröd till kritvit i ansiktet :
    Det gjorde helt vansinnigt ont, och bultade som fan. Jag kunde knappt hålla huvudet upprätt, och fick lägga mig på rygg och bara vänta ut den svåraste smärtan. Det tog ungefär 20 minuter tills det gick över i ”normal” huvudvärk, rejäl sådan dock. Veckan efter, fick jag tillbaka huvudvärken vid minsta ansträngning, grymt bultande smärta i bakhuvudet. Det kom tex när jag försökte göra armhävningar.
    Det har dock blivit bättre, och jag tänkte försöka träna idag, 16 dagar senare, först med lätta vikter.

Någon som har en aning om vad detta är??

Så hände det för mig med en gång och dom jag pratade med trodde att det var ett blodkärl som brast. Gjorde skit ont!

Uppsök Läkare Snarast

Har hänt mig med en gång inte roligt alls, men som sagt gå och träffa en läkare så dom kan kolla upp det riktigt.

Mvh Lars/

Hej igen!

Jag har frågat en sjuksköterska, och han sa att det nog inte var någon fara så länge det det inte höll i, utan gick över om jag vilade och tog huvudvärkstabletter.
    Jag tänkte bara kolla här på forumet, där det förmodligen finns andra som gillar att ta i :D

Jag har precis varit nere och tränat, och det gick bra!!:emo-thumb
    Jag började med ett par uppvärmnings-set, och ökade succesivt vikten, så jag skulle märka om jag fick ont, men det fick jag inte, ens på mina normala vikter :D
    Jag kände viss spänning i huvudet i slutet av sista övningen på både bröst och biceps, så jag tog bort sista setet, och minskade reps-antalet något!

Hur gött som helst!!

Jag fick något liknande när jag körde latsdrag (framför huvudet) Brände som fan bak i nacken och upp mot huvudet. Vid minsta ansträngning veckorna efter detta kom smärtan tillbaka. Det blev bra efter ca 3 veckors vila.

Blodkärl! :)

helt klart nått blodkärl som gått!!!

en kille på mitt gym sprängde nog alla blodkärl i ögonen en gång :s såg ut som han hade rökt på precis i 3-4 veckor

Men kan det inte vara livshotande eller åtminstone farligt om ett blodkärl brister? Jag tänkte på inre blödningar, iof beroende på hur stort kärlet är.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.