- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › tappad känsel i tån?
Hej hej, hallå!
Som de står i topic så har jag tappat all känsel i halva sidan av min tå. De är min vänstra stortå på insidan av foten för att va exakt!..
Har tränat i 4-5 år nu och aldrig varit med om detta förr och de finns ingen information om detta direkt.
Sökte på youtube som en qickfix;-) men alla videos relatera till ett sent stadie av obehandlad diabetiker.
Tränar ca3-4 dagar i veckan och jobbar med däck ca 8-10 h om dagen. Jag har påfrestat kroppen likvärdigt andra gånger men aldrig tappat kännsel i tån!
Och ja, ja, ja! Jag skall till en läkare och naprapat men tänkte se om de här har hänt någon av er..
(skrivet från mobil så ni som är på om stavning kan hålla de för er själva tack!)
Är det en nervinklämning så är det L4 det gäller. Den löper ut vid kota L4 och löper öve låret hela vägen ner via insidan vaden. Vet du om du fått någon smäll lr liknande utefter det området?
Dock bör du känna av domningar längs hela nervens bana. Såvida den inte klämts precis vid tån.
[img=http://www.praktiskmedicin.com/images/Dermatomkarta.jpg]
Hmm.. Lite svårt att säga faktist.. Får dagligen ta mycket smällar när jag jobbar. Som sagt är de väldigt lokalt men har börjat känna lite i höger tån nu. Jag är väldigt vig och stretshar vid varje pass så stelhet kan vi räkna ut. Har riktigt bra inlägg som gjorts efter mina fossingar men går i tunga stålhätta hela dagarna.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY