Home › Forums › Skador och rehabilitering › tennisarmbåge
Nej särskilt roligt är det inte.
Tack för ditt stöd! :up:
Mvh Skruttis
om man avstår från arm träning ett tag kommer det att hjälpa mot tennisarmbåge? Eller är det slut med all träning som gäller? Jag får ont i armbågen/underarmen bara när jag tränar armar, när jag släpper stången efter curl t.ex……när jag tränar andra pressövningar som bänkpress, axelpress osv….så känns det inte så ont utom bara när jag kör kanske mycket tungt, få reps och då känner jag ont i biceps…
jag har 2 frågor till:
om man går till läkare hur vet de vad det är för fel på min arm….hur vet de att det just är tennisarmbåge eller musarm eller inflamation…tar man räntgen bilder, jag har ingen anning…
om jag nu avstår från armträning och tränar andra muskler som vanligt kommer min armutveckling att fortsätta lite grand iaf?
Vid tennisarmbåge ska man undvika alla provocerande rörelser. Gå hellre till sjukgymnast än läkare tycker jag personligen. En sjukgymnast gör en ordentlig undersökning för att ställa rätt diagnos. en tennisarmbåge karaktäriseras i det akuta skedet av värme, svullnad, rodnad och smärta, ömhet precis vid fästen på den laterala epicondylen, smärtan kommer ffa vid dorsalflexion av handleden.
Men smärta i detta område kan bero på överträning eller vad som, så ge det lite vila, träna inte specifikt armar på nån-ett par veckor utan träna resten av kroppen. Förstår inte varför alla är så rädda för att vila ett par veckor, man tappar inte nämnvärt på den lilla tiden.
/jenny
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY