Home › Forums › Skador och rehabilitering › testo nivåer?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 juli, 2011 at 17:46 #52212Anonym anvandareMember20 juli, 2011 at 17:46 #127621Anonym anvandareMember
Något man bara kan göra som att ta blodprov eller lite mer noga grejer?
Bara att ringa och beställa tid eller vadå?20 juli, 2011 at 18:40 #127622Anonym anvandareMemberDet är blodprov som gäller. Tror dock att det krävs en remiss från läkare innan de testar.
Testosteronnivåerna kan skilja ganska ordentligt mellan individer och såvida du ligger inom normalspannet (10-30(35)) kommer med största sannolikhet ingen åtgärd ske.
Ring VC och boka tid hos en läkare och invänta svar. Med största sannolikhet kommer du inte få någon remiss såvida du inte totalt saknar kroppsbehåring, är trött och slö, har små förkrympta testiklar och ett outvecklat könsorgan trots ålder på över 18-20 år!
[http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2306]
20 juli, 2011 at 19:41 #127623Anonym anvandareMemberVarför har det blivit så populärt att vilja kolla sina nivåer? Är det typ ”fan vad kassa resultat jag får på gymet, måste vara låg testonivå”
Detta är inte riktat på TS, men man blir lite nyfiken eftersom man sett en hel del liknande trådar på olika forum.
21 juli, 2011 at 00:33 #127624Anonym anvandareMemberTack Tommy. allt jag behövde veta. Bara och kräva. Det är min kropp. jag ska fan få testa det jag vill ha testat! Undrade bara om det var komplicerat.
21 juli, 2011 at 11:00 #127625Anonym anvandareMemberbeciec wrote:Tack Tommy. allt jag behövde veta. Bara och kräva. Det är min kropp. jag ska fan få testa det jag vill ha testat! Undrade bara om det var komplicerat.Nja riktigt så funkar det inte?
Om du vill sticka dina egna nålar i dig får du göra det bäst du vill.
Om du ska ha en läkare att sticka nålar i dig, och ett lab att testa proverna får du snällt rikta in dig i leden.
Varför ska du ta upp tid från de som garanterat behöver det bättre för någon trivial ursäkt? Det är helt korrekt att du skall motivera varför du skall testa dina testosteronivåer.Men On topic så har jag en vän som testade sina utan några direkt vanskliga skäl, så det går att få det testat utan direkt oerhört giltiga skäl.
21 juli, 2011 at 15:02 #127626Anonym anvandareMemberJag har också en vän som fick testat, vet inte varför han ville men han hade väl någon form av identitetskris. Han var typ 18 år vid tillfället och lika nojig som alla tonåringar när kompisarna bygger muskler fortare än man själv gör. (det var tiden innan man lärt sig A & O inom träning)
Hur som helst, han drog en snyftstory om att hans sexliv drabbades och att han aldrig kände någon lust till sex med flickvännen. Snyfthistorier fungerar läskigt ofta och så även i detta fallet. Det va absolut inget konstigt med hans värden. Vet ej vilka värden han fick men ingen åtgärd togs så det va nog inget konstigt där.
21 juli, 2011 at 18:05 #127627Anonym anvandareMemberAlla kan kolla upp sina nivåer, behöver bara säga att man känner sig hängig å trött samt förlorat sex lusten. Känner några som kollat utan problem.
23 juli, 2011 at 13:12 #127628Anonym anvandareMember…och sen får andra som faktiskt behöver hjälp snällt vänta lite till för att någon kroppsbyggare wannabe känner sig klen. Fördjävligt faktiskt.
16 augusti, 2011 at 11:46 #127629Anonym anvandareMemberObbe wrote:…och sen får andra som faktiskt behöver hjälp snällt vänta lite till för att någon kroppsbyggare wannabe känner sig klen. Fördjävligt faktiskt.…och sen kanske vissa kroppsbyggare behöver också hjälp pga att dem förstörde sina egna produktion helt. Tro inte att folk kollar upp det bara för att dem har inget bättre för sig. Sen är det lite löjligt att ”vissa andra” som du skriver om måste vänta veckor på ett jävla blodprov.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.