Till Haskan?

Home Forums Skador och rehabilitering Till Haskan?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Har haft problem med en axel nu i 2 år. Har ont i stort sett runt hela axeln men känner oftast det på framsidan. Ingen jättesmärta mest bara irriterande när jag lyfter nått men blir öm efteråt. Är också öm upp i nacken men det har försvunnit iom sprutan.
    Har varit hos ortoped som inte hittade nått trots magnetröntgen. Har gått hos en sjukgymnast nu i ca 2-3 mån utan större förbättring. Han diagnos är inklämningsyndrom och har nu fått 2st kortisonsprutor en på framsidan och en på baksidan med 2 veckors mellanrum.. känns bättre men mest som om det döljer smärtan..
    Vet inte om det här hjälper så mycket men skulle gärna vilja få lite råd om vad man kan göra.. Har inte tränat alls på 4 mån börjar bli desperat. Är operation det enda alternativet??
    tacksam för svar..

Då du nämner att du haft ont upp i nacken måste man först kolla om det är refererad smärta från nacken. Om behandlingen hos sjukgymnasten inte givit några resultat efter 2-3 månader är det nog dags att söka hjälp någon annanstans. Som vårdgivare måste man inse sina begränsningar oavsett hur duktig man är och skicka patienterna vidare när önskat resultat ej kan uppnås.

Tack för svar Haskan!! Jag ska dit igen nu den 15/9. Har sjukskrivit mig tills dess då jag känner att det kan vara relaterat till det. (kör paket på posten)När jag var hos honom första ggn så hittade han 2 låsningar i nacken och värken släppte nästan direkt. Jag tycker att inklämningssyndrom låter troligt men är osäker då jag inte har samma känsla i vänster sida ( den onda ) av ryggen när jag kontraherar den.. får inte alls samma kontakt. Om man opererat axeln kommer man kunna komma tillbaka till gymmet igen då eller får man leva på 80%:

Om man opererar axeln och smärtan kommer från nacken (vilket det låter som) blir det inte så lyckat…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.