Home › Forums › Skador och rehabilitering › Tips mot magkattar?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 september, 2008 at 16:13 #68594Anonym anvandareMember9 september, 2008 at 16:13 #492441Anonym anvandareMember
Tja! Har haft magkatarr förut men minns inte riktigt hur jag fick bort de. Vilade mest antar jag. Någon som vet nått om Silicol ? Hur fungerar det att träna med magkatarr? tack på förhand.
9 september, 2008 at 16:36 #492442Anonym anvandareMemberTack Robert! Det stog öka motion så jag antar att de går bra att träna, jag ska försöka texta Silicol folk rekommenderade den på andra forum.
9 september, 2008 at 17:55 #492443Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Inga problem.Läste du Alkoholöverkonsumtion är dock en ofta förbisedd orsak. Kan det ha något att göra med också? Förutom det du sa.
Jo det såg jag desvärre är de inte troligt eftersom jag inte har druckit nån schpritz sedan nyår. Dock har jag tagit upp den jefla rökningen igen så de kan ha me det att göra fastän jag e rökfri i 4-5 dagar haha. Ska iallfall dra ner på stressen och käka massor me fil musli och sånt. Ska nog dra ner till gymmet imorgon också förhoppningsvis. Btw någon som vet nånting om vad magen tycker om protein dryck i mitt tillstånd?
9 september, 2008 at 19:58 #492444Anonym anvandareMemberMranderson wrote:Tja! Har haft magkatarr förut men minns inte riktigt hur jag fick bort de. Vilade mest antar jag. Någon som vet nått om Silicol ? Hur fungerar det att träna med magkatarr? tack på förhand.Bra vid gastrit är att stressa av och äta ”snäll” mat, lättsmält alltså. Undvik rött kött, hårt stekt mat, fet mat. Drick inte kaffe eller alkohol, rök inte, ät på regelbundna tider. Avkok på linfrö är en klassisk huskur.
Har du ofta besvär eller längre tid, gå till farbror doktorn för utredning blir mitt råd.
9 september, 2008 at 20:05 #492445Anonym anvandareMemberOmeprazol är att rekomendera om du vill bli av med besvären men det botar inte sjukdomen. Jag hade något magkatarrsliknande ett tag men det jag käkade omeprazol och lade om kosten, började äta bättre och mer regelbundet. Hoppas det fixar sig, vet hur jvla irriterande det är.
9 september, 2008 at 20:31 #492446Anonym anvandareMemberYes jag har haft problem med det innan , men ja vilade mest osv då tränade jag inte heller. Men som sagt ska börja chilla mer nu , har droppat den jädrans tobaken och äter en massa lätta grejjer . tack för alla tips , men fler upskattas alltid !
edit: Frågar igen , någon som vet vad magen tycker om protein drinkar? Det är väl ganska lättsmält eller?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.