- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Tips på balansbrädeträning
Jag har nyligen lagt till lite övningar på balansbräda ngr ggr i veckan i skadeförebyggande syfte. Vad tror ni om dessa övningar och kan ngn rekomendera ngr andra. Synpunkter tack!
Kör dels en övning för att stärka knälederna där jag står på ett ben och sedan böjer mig ner (genom att helt böja det ben jag står på) och plockar upp en sak från golvet, går upp igen till rakt ben, upprepar osv.
Sedan står jag på ett ben och vippar brädan fram och tillbaka så långt jag kan utan att slå i golvet (tränar väl benhinnor, hälsenor och fotleder???)
Som sagt, finns här ngr sjukgymnaster eller annat kunnigt folk som kan ge mig lite feedback på detta och kanske föreslå andra övningar också. Skall tillägga att jag inte har ngr skador utan bara vill köra lite sådana här övningar helt i förebyggande syfte.
Blunda.
Testa barfota.
Kasta en boll.
Bulgarian split squat, som utfallssteg men bakre foten på en bänk, främre på balansplattan.
Pistol squats, som de böj du gör nu, fast med det andra benet rakt fram.
Sträck ut dig som ett T
Ok, där fick jag lite nya idéer. Tack Wesaft!!!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY