Tips vid översträkt armbåge

Home Forums Skador och rehabilitering Tips vid översträkt armbåge

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hejsan!

Åkte på en översträkning av min armbåge för två veckor sedan och nu kan jag inte träna som jag vill.

Jag har full rörelse åt alla riktningar utan smärta men när jag sträcker ut armbågen till max så gör det riktigt ont. Ringde sjukgymnasten och dom sa att dom har upp till 8 veckors väntetid och att jag ska vila.

Är det någon här på forumet som råkat ut för samma sak? Gjorde ni någon form av rehab för att skynda på och förbättra läkningen? Alla tips vore guld värda!

Mvh

Men sträck inte ut fullt då! Stanna innan.

BigLeo wrote:
    Men sträck inte ut fullt då! Stanna innan.

Klart som f*n jag inte sträcker ut fullt om jag har ont. Frågan är hur jag blir fri från smärtan på bästa sätt!

BUMP

Har exakt samma problem som du Yossi, hur löste du det? Tips vad man kan göra? Har provat vila 1 vecka men nu gör de nästan mer ont när jag tränar än det gjorde innan.

Tid är mitt tips till dig. Se till att du aldrig utsätter armen för läget för smärta. Det enda man i princip kan göra är att vila. För ett tag sen kunde jag inte ha armen rak men nu har jag undvikit fullt utsträckning i några månader och idag kan jag göra chins. Men ta det fortfarande försiktigt, det gäller att aldrig ”slå upp” smärtan så ta det lugnt. Din kropp kommer förhoppningsvis läcka det snart.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.