Träna 5 set bänkpress vid halsont?

Home Forums Skador och rehabilitering Träna 5 set bänkpress vid halsont?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Jo, det är såhär att jag är väldigt mån om att bli klart med mitt MM2k bänkpressprogram i tid. ska köra pass 8 idag enligt följande:
    2set 87.5x5reps 2set 92.5×3 och 1set 92.5xfailure

Detta tar väl kanske totalt 20 minuter från uppvärmning till sista set.

Vad tror ni? det är ju inte så stor repsvolym totalt så man kanske kan greja det utan att bli sjukare? eller ska man helt avstå? jag är fräsch i kroppen i övrigt. bara ont i svalget.

Det är nog bäst att låta bli man vet aldrig.

Det kan ju ge biverkningar som du kanske vet.
    Kan inte gå in närmnare på dom dock då jag är ganska grön vad det gäller just det.

Men folk har dött iaf under hård ansträngning när dom är sjuka

Jag provade att göra armhävningar och pulsen verkar vara ok fortfarande…
    Kanske påbörjar passet och blir man helt slut av ett set så blir det att sluta.

herrdanne:
    Jo, jag känner till biverkningarna, var tvungen att springa på gymnastiken när jag var förkyld i högstadiet (hade kanske 0.5 grader över normal temperatur). Men då kände jag inte till riskerna (vilket läraren bevisligen inte heller gjorde) och jag kände då verkligen av hur det bultade hemskt i hjärtat.

Som sagt, ska försöka påbörja och se om jag känner nåt.

jag körde min träning nu. blev totalt 19reps i bänken.

jag tog det lugnt, och det kändes väldigt bra. kändes som kroppen var på 80% ungefär, men mätte pulsen och den var inte högre än vad den brukar vara efter ett utfört set.

Och hur mår du idag ? :)

jag spelade badminton med infektion i kroppen förra onsdagen och varit jäkligt vissen sen dess…..

not good

började gymma då jag fortfarande var sjuk förra julen.. fick streptokocker och blev sängliggande i ca 1 månad och fick inte träna på 3 :(

Har aldrig gjort några sådana missar även om jag tränar lite halvgalet, vet alltid vad jag gör, säkerheten först. En gammal vän till mig däremot skulle gå ned något kilo till sin viktklass i sin kampsport samtidigt som han var lite förkyld. Det blev hård träning och då mådde han snabbt mycket, mycket sämre. Han låg för döden på sjukhuset men överlevde.

rono wrote:
    Och hur mår du idag ? :)

jag mår bra :) Blev inte sjukare efteråt, blev snabbt bättre :D

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.