Träna? Eller inte träna?

Home Forums Skador och rehabilitering Träna? Eller inte träna?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjenamors!

Fick en muskelbristning lite över på sidan av nedre ryggmusklerna på vänster sida i fredas på ryggdagen, brukar maxa 110kg i rodden, men hann bara komma upp i 3reps på 70 sen brast de till i ryggen, å föll bara ihoh
    så frågan är, hur lång tid kan de ta innan en muskelbristning läker (de är en rätt grov muskelbristning)? och gåre bra å träna lite smått andra muskel grupper där ryggen inte har nån medverkan medans de läcker? eller ska man vila helt? för tänkte på , om de tar riktigt lång tid för de å läka då hinner man ju nästan bli fet ;)

skulle va trevligt om nån som är bra på muskelbristningar elr skador kunda svara?

så du rekommenderar inte att äns träna brösten elr benen lite lätt ?
    låter klokast men ja kmr inte stå ut me å vänta 😥 men aja får väl göra de.. vill ju inte riva upp de igen, men vet du elr nån annan hur långt ungeför de kan ta? e sämst på när de gäller skador, har ingen blekaste när de gäller de ämnet ;) men va kan de ta? vecka? månad?

Danne Mann wrote:
    så du rekommenderar inte att äns träna brösten elr benen lite lätt ?
    låter klokast men ja kmr inte stå ut me å vänta 😥 men aja får väl göra de.. vill ju inte riva upp de igen, men vet du elr nån annan hur långt ungeför de kan ta? e sämst på när de gäller skador, har ingen blekaste när de gäller de ämnet ;) men va kan de ta? vecka? månad?

Inte för att jag är någon expert, men skador läks väll olika snabbt från person till person, Sa din läkare inte hur lång tid det kan ta innan muskeln är fullt återställd?

Flessa wrote:
    Det är väldigt individuellt hur lång tid det tar för en skada att läka.

Om du inte har någon skada i benen så kan du självklart träna dem. Undvik bara övningar som involverar ryggen, det var där du var skadad om jag förstått det hela rätt..:)

yes u got it right:emo-thumb
    men tack! får väl träna benen sålänge ! och svar nej, min läkare sa inte hur lång tid de skulle ta , aja! :bb:

Flessa wrote:
    härligt, träna lugnt då! :)

lycka till :)

du me !:emo-thumb

Flessa wrote:
    körde ben idag faktiskt, inte lugnt dock :emo-thumb

Gött:emo-thumb! haha men de bra, hardcore elr nothing som ja brukar säga ^^ får man fråga va du böjerr? (varför jag undrar e för lovar att du tar mer än mig:p)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.