Home › Forums › Skador och rehabilitering › Träna vid öroninflammation?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 september, 2008 at 00:40 #68492Anonym anvandareMember15 september, 2008 at 00:40 #492014Anonym anvandareMember
Nu är jag inte säker på att jag har just öroninflammation, med nåt skit med mitt ena öra är det. Tidigare hade jag rejäl smärta men den har gått över. Fast jag hör fortfarande sämre med det örat, ca tre gånger sämre än mitt friska öra. Känns som att ha en rejäl öronpropp i örat.
Ska uppsöka läkare nu i veckan…Hursomhelst, tror ni man kan träna ändå? Jag har faktiskt inte haft nån feber alls, inte varit förkyld heller vad jag känt. Det är bara örat som jävlats (och jävlas).
Med träna menar jag givetvis lyfta skrot! Lagom hårt.Tack på förhand!
15 september, 2008 at 11:19 #492015Anonym anvandareMemberDet är inte så enkelt som en rejäl vaxpropp? Det kan göra ont om den ligger o skaver och hörseln dämpas garanterat av den!
Testa Revaxör på Apoteket! 15-20 droppar, ligg med örat upp i 20-25 minuter och spola rent med den lilla gummitutan som följer med. Kan behövas 2-3 omgångar med revaxör för att allt ska lösas upp.
Är det vaxpropp kan man absolut träna! Är det inflammation ska man nog inte det!
15 september, 2008 at 11:24 #492016Anonym anvandareMemberhenrike wrote:Det är inte så enkelt som en rejäl vaxpropp? Det kan göra ont om den ligger o skaver och hörseln dämpas garanterat av den!Testa Revaxör på Apoteket! 15-20 droppar, ligg med örat upp i 20-25 minuter och spola rent med den lilla gummitutan som följer med. Kan behövas 2-3 omgångar med revaxör för att allt ska lösas upp.
Är det vaxpropp kan man absolut träna! Är det inflammation ska man nog inte det!
Tack för svar.
Ok, jo just nu känns det som en ordentlig vaxpropp. Det gör ju inte ont längre.
Ska ta och prova revaxör.Hur länge brukar en vaxpropp hålla i sig?
15 september, 2008 at 11:27 #492017Anonym anvandareMember1-2 dagar skulle jag gissa på
15 september, 2008 at 11:30 #492018Anonym anvandareMemberJag har ju haft såhär i 4-5 dagar
Kanske är nåt allvarligare då?15 september, 2008 at 11:39 #492019Anonym anvandareMemberEn vaxpropp håller i sig tills du har spolat ut den! Beroende på hur mycket vax det är och hur hård proppen är behövs 2-3, kanske 4 behandlingar. Det kan då ta 1 – 2 dagar. Det är bra att droppa i revaxör i örat innan man går o lägger sig så det får verka riktigt länge, och peta in en bomullstuss i örat så att det inte rinner ut direkt. Sedan på morgonen skölja ut det. Var beredd på en ofräsch upplevelse!
16 september, 2008 at 08:46 #492020Anonym anvandareMemberSjälva vaxproppen i sig kan som sagt sitta kvar väldigt länge. Går du till vårdcentralen får du proppen dammsugen ut. Fick det när jag var liten en gång, hade en propp i örat i säkert ien vecka innan folk märkte något. Gick till vårdcentralen, fick en suggrej i örat och ”plopp” så var den helt ute.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.