Home › Forums › Skador och rehabilitering › träning och vila
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juni, 2010 at 21:48 #56798Anonym anvandareMember7 juni, 2010 at 21:48 #281729Anonym anvandareMember
Hallå
Detta kanske är en dum fråga men jag är en nybörjare då det gäller träning.
Jag brukar köra min träning hemma med en del saker jag har inhandlat och älskar det.
Vad jag har fattat det som så ska man köra 1-2 muskelgrupper per träningspass/dag och sedan gå vidare till nästa.
För att låta musklerna återhämta sig.
MEN det jag tänker på är hur farligt är det egentligen att träna varje muskelgrupp lite varje pass om man tränar regelbundet?Det jag tänker på är ju benmusklerna. Man använder nästan alltid benen, när man går, när man värmer upp, när man springer osv.
Nu menar jag inte att man ska pressa musklerna till det yttersta med stora tyngder varje dag utan om man kör små repetitioner varje dag på varje muskel. Illafall så man känner att man har tränat och blir svettig.Skadar det mer än vad det ger tillbaka?
Jag brukar ej köra med tunga vikter och isåfall med max 1½kg per hantel.
Mitt mål med min träning är att hålla kroppen och hälsan i form då jag sitter en hel del framför datorn och kommer arbeta så vitt jag vet, hela mitt liv.tack!
7 juni, 2010 at 23:42 #281730Anonym anvandareMemberÄr jättetacksam för ditt svar.
Ska försöka läsa på mer och träningsupplägg på detta forumet och tack att du riktar mig åt rätt håll.
Tusen tack
7 juni, 2010 at 23:55 #281731Anonym anvandareMemberIfall du inte kör med hantlar som väger mer än 1.5kg vågar ja påstå att du kan träna vilken muskel som helst varje dag.
17 juni, 2010 at 19:24 #281732Anonym anvandareMemberTack Johan för din hjälp! Har ändå försökt variera min träning för att inte hamna i ett dåligt mönster. Tack tack
17 juni, 2010 at 19:58 #281733Anonym anvandareMemberGivetvis kan du träna en muskel varje dag om du tränar med jättelätta vikter. Man kan ju som sagt promenera varje dag utan att bli utsliten i benen. Däremot kommer du inte få någon ökad styrka av att träna på det viset. Lite bortkastad tid tycker jag förutsatt att du inte har problem med lederna och behöver hålla dom varma.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.