Home › Forums › Skador och rehabilitering › Träning vid benhinneinflammation
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2010 at 17:20 #57903Anonym anvandareMember21 mars, 2010 at 17:20 #324682Anonym anvandareMember
Har starka misstankar om att jag fått benhinneinflammation (skenbenet). Jag tränar för tillfället 2 pass thaiboxning och 4 pass styrketräning i veckan men har endast gjort det i 1 vecka. Innan tränade jag endast styrketräning 5-6 gånger i veckan.
Jag har förstått att jag måste vila helt från thaiboxningen då man hoppar runt väldigt mycket, men hur är det med ben passen på gymmet? Bör jag vila från dessa också och endast köra överkropp i fortsättningen?
Jag har inte uppsökt en läkare ännu, men ska kolla det imorgon med skolans sjuksyster.
Verkar även som att kompartmentssyndrom kan vara orsaken, men antar att det är samma visa där?
6 april, 2010 at 12:29 #324683Anonym anvandareMemberJag är osäker på om jag har det jag med. Jag känner inget när jag går lite och så men springer jag o stannar sen efter 10-20 sek så får jag en jävla värk i smalbenet(?)
6 april, 2010 at 13:12 #324684Anonym anvandareMember…eller så är det en propp. Jag hade en propp som satt fast i en ven under skenbenet i ca sex månader. När jag sprang högg det till i varje nedslag, när vaden var riktigt blodfylld efter några minuter blev det nästan outhärdligt, trodde alla gånger att jag hade dragit på mig en benhinneinflamation eller compartment-syndrom. Fick en massa bra råd om hur man skulle stretcha och träna bort värken, inget fungerade! Kunde styrketräna benen helt smärtfritt, både utfall och knäböj gick bra, kunde också trampa maskin och cykla men så fort jag försökte jogga var det kört! Efter ca ett halvår kröp den jäkla proppen fram, stor som en ärta och jag kunde skjuta den upp och ner i en ytlig ven på insidan av vaden ca 10cm upp och ner, kännde den också, var jätte otrevligt! Men efter ca en vecka i frihet försvann den av sig själv. Var hos läkare men de behövs inga åtgärder för ytliga proppar, orsaken kan vara ett slag och ett brustet blodkärl?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.