- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Trött på ryggont!
Jag tänkte bara skriva av mig lite & kanske få nåt tips eller så..
Jag la förra året in en träningsjournal här men precis efter det skadade jag ryggen och efter det har träningen gått upp och ner, precis som ryggen!
Jag tror att jag böjade få ryggont efter att jag försökt lyfta min sambo 😮 på ca 100 kg.. Och sen tränade som vanligt efteråt. Värken sitter i ländryggen och mestadels på vänster sida När jag får riktigt ont har jag svårt att röra mig och värken känns hela tiden.
Jag gick under ca 3 månader hos en naprapat för att försöka få ryggsmärtan att försvinna, fick massor av strechövningar att utföra (och utförde dom!). Ryggen blev bättre och jag började efter råd från naprapaten att sakta öka min träning. Sen hände något igen, när jag körde ett benpass och stod i hackliften, då högg det till igen! Detta var i december. Jag har efter det vilat lite, blivit hyffsat bra i ryggen, börjat träna igen och blivit dålig igen..
Jag kan ju inte sluta träna!!
Nu i helgen har jag vilat helt och ryggen kändes bra, men igår morse när jag skulle ta på mig skorna högg det till som faan! Nu kan jag knappt gå, sitta eller stå *suck*
Nån som känner igen sig, vet nån bra läkare/naprapat/kiropaktor man kan vända sig till eller bara allmänt vet vad jag ska göra??
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY