Trubbel med armbågen/underarmen, fästet?

Home Forums Skador och rehabilitering Trubbel med armbågen/underarmen, fästet?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig faktiskt, har provat sjukgymnast och deras nålar i ett halvår helt utan resultat.

Det svåra är att precisera skadan som uppkommer vid sparring i boxning/thaiboxning men jag försöker…

Om jag håller upp garden och spänner mig så går det bra.

Men när jag slappnar av och får en jabb/whatever på höger hand så att den trycks bakåt så sträcker jag mig i muskeln(?) som fäster vid armbågen… Det gör sen äckligt ont i 20sek för att sen bli en smärta som nästan försvinner, men i vissa lägen där jag använder underarmen i vissa lägen så gör det helt enkelt jävligt ont i sådär en månads tid efteråt…

Och hur länge jag än vilar/kör med nålar så räcker det med en lös jabb på min handske för att det ska komma tillbaka…

Har haft det här i uppåt 2år nu och om det inte försvinner så kommer det leda till att jag helt enkelt får sluta med kamsport vilket jag fan inte vill…

Vart vänder man sig för att få hjälp? Sjukvården är som alla vet inte ens lite intresserad av mitt problem. Privat sjukvård eller nån idrottsskade-typ vilken man nu vänder sig till?

Och för enkelhetens skull så bor jag i Dalarna numera på heltid.

Är det ingen som vet vart man vänder sig?

Den här kanske kan hjälpa. [http://axon.blogg.se/2010/july/dagens-tips-1.html#comment] .
    Scrolla upp för infon.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.