Home › Forums › Skador och rehabilitering › Två frågor angående gym och min arm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 november, 2012 at 18:02 #100004Anonym anvandareMember29 november, 2012 at 18:02 #1072079Anonym anvandareMember
För det första så har jag ett problem med min arm som gör att jag inte har något ligament i min vänstra armbåge som gör att jag inte kan sträcka ut den och in helt. Det har resulterat att jag har fått mindre muskler på den armen och lite vid axeln pga av att jag inte kan använda den lika mycket som höger. För att få upp muskelaturen igen ska jag köra på som vanligt men köra 2 set extra på vänstra armen eller vad kan jag göra?
Min andra fråga är att jag dricker just en gainer men när sommaren ska komma ska jag byta till en proteindrink då ist för gainer? Tänker mest på att man gör som en liten deff för att få bort lite fett mot sommaren.
29 november, 2012 at 22:52 #1072096Anonym anvandareMemberDet jag tycker du kan göra åt din ”arm skada” eller vad jag ska kalla det, är att du kör på många ”låga” men samtidigt många reps, med lite kg.. istället för att du kör mindre reps & mer kg.. vilket kan utesluta att du kan få ännu mer problem.
Så jag tycker du ska köra många låga, men samtidigt många reps!
Över kost-tillskott, proteindrinkar, whatever.
Beror på hur din muskelbyggnad ser ut, vad du har för mål med din träning osv.
Med Gainer går din muskelmassa upp i vikt utav.jag tycker samt, att du ska byta ut Gainer mot Whey – 80 efter du kört Gainer ett tag.
Så kör du Whey – 80 + Kreatin efter din träning & slänger in Gainer som mellanmål (om du fortfarande vill att muskelmassan ska gå upp i vikt)Sen kan du även lägga till BCAA / EAA drycker eller kapslar om du känner för det också
/ Simon
30 november, 2012 at 17:58 #1072124Anonym anvandareMemberSimonfrisk wrote:Det jag tycker du kan göra åt din ”arm skada” eller vad jag ska kalla det, är att du kör på många ”låga” men samtidigt många reps, med lite kg.. istället för att du kör mindre reps & mer kg.. vilket kan utesluta att du kan få ännu mer problem.Så jag tycker du ska köra många låga, men samtidigt många reps!
Med Gainer går din muskelmassa upp i vikt utav.jag tycker samt, att du ska byta ut Gainer mot Whey – 80 efter du kört Gainer ett tag.
Så kör du Whey – 80 + Kreatin efter din träning & slänger in Gainer som mellanmål (om du fortfarande vill att muskelmassan ska gå upp i vikt)Sen kan du även lägga till BCAA / EAA drycker eller kapslar om du känner för det också
/ Simon
okej tack så mycket för ditt svar Det jag tänkte på med gainer var att om jag ska minideffa typ till sommaren alltså inte gå in för det helt hundra så kan jag ta proteinshake mot sommaren ist. För på vintern vill man bulka lite och bygga upp muskler men mot sommaren förbränna mer fett
6 december, 2012 at 17:04 #1072381Anonym anvandareMemberRobe12 wrote:Simonfrisk wrote:Det jag tycker du kan göra åt din ”arm skada” eller vad jag ska kalla det, är att du kör på många ”låga” men samtidigt många reps, med lite kg.. istället för att du kör mindre reps & mer kg.. vilket kan utesluta att du kan få ännu mer problem.Så jag tycker du ska köra många låga, men samtidigt många reps!
/ Simon
okej tack så mycket för ditt svar Det jag tänkte på med gainer var att om jag ska minideffa typ till sommaren alltså inte gå in för det helt hundra så kan jag ta proteinshake mot sommaren ist. För på vintern vill man bulka lite och bygga upp muskler men mot sommaren förbränna mer fett
Okej jo det är sant, men som sagt jag tycker du ska köra antigen Whey – 80 eller Gainer som mellanmål.
Jag tog gainer direkt efter träningen först, (när jag började träna) sen bytte jag ut Gainer mot Whey – 80 och la även till Kreatin i Whey – 80 shaken.Men nu har ja slutat med Gainer, för när jag märkte att jag gick ” plus minus 0″ dvs, gick upp & gick ner hela tiden, stannade mellan 77-78 hela tiden, så började jag med Whey – 80 + Kreatin istället, och har ökat muskelmassan en hel del.
Men nu har jag börjat med BCAA kapslar & även EAA dryck, och vid 14 december kommer jag även tillägga kreatinet i min EAA dryck, och fortsätta med Whey – 80 som mellanmåls dryck.
– Jag tycker du avgör själv hur du vill göra, du kan även bilda muskler på sommar tid, det kommer jag göra, jag kommer köra 2 pass per dag. (i april får jag körkort) d.v.s jag tar mig till gymmet när jag vill, så då har jag lagt in ett schema, satt det kommer bli skapligt mycket fettbränning, styrketräning & uthållighet.
Morgon : Springa innan frukost
Lunch tid : Ett fettbrännings + uthållighets pass, d.v.s många övningar med lågt ”kilo” satt det blir fler reps, och en hel del bröst / mage övningar.
Eftermiddag : Blir det bara styrketräning, d.v.s hantelpress, bänk, övningar med bara hantlar, biceps & triceps osv osv.
(Detta schema kommer jag försöka fullfölja HELA sommaren) så gör man ett bänk – pass efter sommarn och ser skillnaden hur mycket man ökat osv.– Men som sagt, jag tycker du avgör din sitatuion som du själv känner, behöver du bränna mer fett, så lägg fokus på det, men inte för mycket, kom ihåg o träna alla dina muskel-grupper, satt du inte bara lägger fokus på 1 grej. Träna allt, d.v.s Ben / Bröst & Rygg pass. Och kom ihåg även att du ska ha en hel del vila på veckorna, jag vilar just nu 2 dagar per vecka, men när mitt ”sommar” schema kommer börja, så kommer jag förmodligen vila 3-4 dagar i veckan..
Det är ju under vilodagarna dina muskler ”återsamlar” sig och var uppmärksam satt det inte blir för lite vila bara.. musklerna blir bara bättre om du vilar mer.
– Jag skriver vad jag tycker & vad jag själv kommer göra, satt du kan ju ta ”insperation” ifrån det isåfall! Men hojjta till i PM (privat meddelande) om du undrar något.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.