Home › Forums › Skador och rehabilitering › Underarmar ganska ömma
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 juli, 2008 at 22:20 #69594Anonym anvandareMember11 juli, 2008 at 22:20 #508181Anonym anvandareMember
Jag har sedan en längre tid tillbaka haft smärtor i yttre (högra) delen av min högra underarm om man håller handflatan neråt. Smärtorna uppstår vid de flesta övningar, mest med lösa vikter. Det gör ont under själva settet och när jag sedan sätter ner vikten så känns det som att den delen av underarmsmuskeln krampar.
Vad kan smärtan bero på? Är det någonting som går bort med tiden, för jag trodde att det skulle göra det men börjar bli orolig nu. Kan jag göra något för att lindra smärtan/få den att gå bort?
Jag har funderat på att köpa wristwraps eller dragremar för att underarmarna ska få mer stöd, men jag vill inte att mina underarmar ska stanna i utveckling och bli underutvecklade tillsammans med andra möjliga stödmuskler. Är det risk att de gör det?
11 juli, 2008 at 22:30 #508182Anonym anvandareMemberGod kväll.
Det är bara söka på underarmar så kommer det att komma ett antal med samma symtom
som dig. Lycka till och hoppas du blir bättre13 juli, 2008 at 02:58 #508183Anonym anvandareMemberJag fick bort mina problem med underarmarna genom att stretcha dom väldigt noga efter de pass där underarmarna varit involverade direkt eller indirekt.
30 juli, 2008 at 12:07 #508184Anonym anvandareMemberJag bumpar tråden då jag har liknande problem, men troligen värre.
Underarmarna krampar lätt för mig och jag tappar styrkan totalt. Sen är jag ganska klen i greppet men måste använda remmar för att kunna piska ryggen. Jag sitter i ett dilemma då jag vill träna upp styrkan i greppet men har nästan konstant känningar så jag vågar inte påfresta dom för mycket. I vintras var det extremt, kunde inte lyfta 50kg i marklyft utan remmar, stången gled ur näven på 3 reppen. Brukar normalt köra på 120-140kg. Kunde inte heller tvätta bilen då jag tappade svampen efter 5min tvättande, kunde knappt hålla ett mjölkpaket.
Jag stretchar en del, men borde kanske kunna bli ännu bättre där dock. Använder remmar i alla ryggövningar och kör nästan enbart skivstångsövningar till biceps. Hantlar är nästan otänkbart då jag inte klarar fullfölja övningar för krampet sätter stopp.Vad ska jag göra?
Läkarna säger bara att jag ska vila, vila, vila. Och det har jag gjort då jag under våren varit mycket sjuk och skadad (andra kroppsdelar).
Ska jag lägga mer fokus på stretching?30 juli, 2008 at 14:09 #508185Anonym anvandareMembernolime wrote:Jag bumpar tråden då jag har liknande problem, men troligen värre.
Underarmarna krampar lätt för mig och jag tappar styrkan totalt. Sen är jag ganska klen i greppet men måste använda remmar för att kunna piska ryggen. Jag sitter i ett dilemma då jag vill träna upp styrkan i greppet men har nästan konstant känningar så jag vågar inte påfresta dom för mycket. I vintras var det extremt, kunde inte lyfta 50kg i marklyft utan remmar, stången gled ur näven på 3 reppen. Brukar normalt köra på 120-140kg. Kunde inte heller tvätta bilen då jag tappade svampen efter 5min tvättande, kunde knappt hålla ett mjölkpaket.
Jag stretchar en del, men borde kanske kunna bli ännu bättre där dock. Använder remmar i alla ryggövningar och kör nästan enbart skivstångsövningar till biceps. Hantlar är nästan otänkbart då jag inte klarar fullfölja övningar för krampet sätter stopp.Vad ska jag göra?
Läkarna säger bara att jag ska vila, vila, vila. Och det har jag gjort då jag under våren varit mycket sjuk och skadad (andra kroppsdelar).
Ska jag lägga mer fokus på stretching?när det gäller svettiga händer så kan du pröva pure grip som finns att köpa på nätet,det är samma som magnesiablock fast flytande.
och överansträngda underarmar ska du ta det lugnt med för blir det muskelinflammation så tar det lång tid att bli av med det.
pröva apotekets voltarentabletter eller gå till doktorn och få starkare tabletter ,alternativet är att vila helt från träning.30 juli, 2008 at 14:17 #508186Anonym anvandareMemberJag hade en viloperiod i maj då jag inte tränade alls på 3 veckor. Och efter det har jag kört i snitt 1-2 ggr i veckan pga sjukdom, andra skador etc. Men nu när jag börjat köra igen så ökar krampet direkt. Har ätit voltarent i två perioder för andra aledningar.
Jag antar att jag ska fortsätta att inte belasta underarmarna och då använda remmar och köra bicepsövningar med skivstång vilket underlättar för mig. Men finns det några övningar jag kan göra för att slippa få detta kramp och värk?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.