- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Undersökning angående axelluxationer?
Hej.
Jag heter Naomi Kazarina och går naturprogrammet på Heleneholms Gymnasium i Malmö.
Jag gör ett projektarbete angående axelluxationer och då jag sett att många här på forumet haft problem med axlarnas leder och kringliggande muskulatur tänkte jag fråga er som luxerat en axel (eller båda) om ni kunde tänka er att delta i en liten ”undersökning”.
Ni är naturligtvis anonyma i undersökningen och det enda jag refererar till är medlemskapet (inte användarnamnet) på detta forum.
Jag vore ytterst tacksam om svar sändes till min g-mail adress [ [mailto:Neovletta@gmail.com]] som rymmer lite mer än den vanliga yahoo.com adressen.
Frågor som skall besvaras om ni väljer att delta :
Kön?
Ålder då axeln luxerades?
Vikt då axeln luxerades?
Vad gjorde du då den luxerades? Minns du hur du höll armen i förhållande till kroppen?
Om du hade någon extra vikt, var var denna placerad och hur mycket vägde den? [exempel : namn på övning- hantel – 10 kg – armen 90 grader rakt fram ]
Om en eller flera muskler var försvagade vid detta tillfälle, vilka?
Vilka åtgärder vidtogs för att återföra axelns position?
Har axeln luxerats fler gånger efter första vidtagna åtgärd?
Har andra åtgärder vidtagits?
När vidtogs sista åtgärd?
Är axeln smärtfri efter sista åtgärd eller ömmar den ?
Finns här några experter på området är ni naturligtvis välkomna att skriva till mig. All hjälp mottages gladeligen.
Tack på förhand
MVH
Naomi Kazarina
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY