- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Utslag på händer och ögon (KLIAR!)
Tjenare, jag är ny här på forumet, tänkte jag kanske kunde få svar på min fråga här då vårdcentralen är helt hjärndöda!
Jag har tagit upp min träning igen och även börjat med proteinpulver och kreatin som jag blev tipsad av en polare som gymmat i många år, dessa grejer har jag börjat med:
Protein: 100% whey protein fule (Twinlab)
kreatin: Fuel injection V-12 (San)
Under samma era som jag började ta detta(samma dosering som står på burkarna) började jag få utslag (små röda prickar) som kliar så mkt att man vill slita sönder huden på händerna, det har nu spridit sig till runt mitt ena öga och läppen så den svullnar upp om jag kliar, och känner att det börjar komma till mitt andra öga…
Min fråga är då: kan proteinet ELLER kreatinet vara någon slags bov i detta?
Finns andra faktorer som slagit mig men inte lika mkt, antingen om det är nån hydaulolja på mitt jobb jag inte tål men jag har varit på det stället i 2 månader och klian kom för ca 1,5 vecka sedan.
Jag har även hittat små, små mögelfläckar i badrummet så om det kan vara det, men jag har bott där sedan november förra året så borde fått tidigare..
kan protein eller kreatin göra sånt här?
Tack på förhand för svar!
MVH/ Eddie
Edit: Har tagit andra kreatin och proteiner för något år sedan och aldrig fått biverkningar av det förr, inte samma grejer och märken då dock.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY