Vad är detta, blödning i muskeln?

Home Forums Skador och rehabilitering Vad är detta, blödning i muskeln?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

För ca 4 veckor sen började jag få ont i en vad. Jag tyckte det var märkligt eftersom jag samtidgt var sjuk och låg hemma(influensa) och jag hade inte kännt någon smärta i vaden innan jag blev sjuk och tränade.
    Jag fick mer och mer ont under veckan och en morgon när foten såg lite röd ut och vaden var mer svullen så åkte jag till sjukhuset. Läkarna misstänkte först en propp men konstaterade sedan att jag fått en blödning i vaden.
    Jag vilade nån vecka och när jag nästan inte hade nån smärta kvar så började jag träna igen.
    Det gick bra så ja beslöt att även träna även nästa dag. Först några dagar senare börjar jag få ont igen, samma typ av av smärta men istället för vaden sitter smärtan på insidan av låret, det är även lite svullet. Smärtan har liksom flyttat sig uppåt succesivt.
    Någon som varit med om något liknande? Vad kan det vara för muskelbristningar/blödning kan väl inte sprida sig?

Tacksam för svar

pröva att titta här, jag vet ingenting. men hittade en sida:

[http://www.mimersbrunn.se/arbeten/2693.asp] längst ner står det nått om det…

vet inte om det är rätt, men försöker hjälpa iallafall…

haha började garva när ja hittade den här gamla tråden ja skapade XD
    Det visade några dagar senare att ja hade en propp i benet.
    Läkarna gjorde några ordentliga tabbar när de inte insåg att de va en propp ja hade.
    Otroligt ovanligt för en 18årig kille men men :P Nu har ja käkat blodförtunnande i över 3månader så har mindre än hälften av tiden kvar:D

Baldrik wrote:
    Läkarna gjorde några ordentliga tabbar när de inte insåg att de va en propp ja hade.
    Otroligt ovanligt för en 18årig kille men men :P Nu har ja käkat blodförtunnande i över 3månader så har mindre än hälften av tiden kvar:D

oj, en jävla tur att dom märkte det sen i af!

Baldrik wrote:

Shit, en sån vill man ju inte åka på. Vet du varför du fick den?

Det var visst en massa olika faktorer som spelade in.
    Dels så har jag ”nån viss gen” som gör att man har lite ökad benägenhet att få proppar, men det är visst nästan 10% av befolkningen som har det och de flesta lever hela livet utan att drabbas. Sen så låg ja hemma i influensa och rörde mig i princip inget.
    Det kan även va så att ja fått en spark på benet( från fightingen jag tränar) som gjort att blodet stannat upp lite. Den sista är jag osäker på, men de va flera olika faktorer som gjorde att jag fick proppen i alla fall. Det är väldigt ovanligt, läkaren sa att de va större chans att se ett lejon på stan :D

Baldrik wrote:
    Det var visst en massa olika faktorer som spelade in.
    Dels så har jag ”nån viss gen” som gör att man har lite ökad benägenhet att få proppar, men det är visst nästan 10% av befolkningen som har det och de flesta lever hela livet utan att drabbas. Sen så låg ja hemma i influensa och rörde mig i princip inget.
    Det kan även va så att ja fått en spark på benet( från fightingen jag tränar) som gjort att blodet stannat upp lite. Den sista är jag osäker på, men de va flera olika faktorer som gjorde att jag fick proppen i alla fall. Det är väldigt ovanligt, läkaren sa att de va större chans att se ett lejon på stan :D

Ok ja då kan man väl känna sig lite lugnare iaf

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.