Vad för skada?

Home Forums Skador och rehabilitering Vad för skada?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjena..

Körde rygg idag och när jag var i startläget å skulle dra i kabelrodden så kände jag stor smärta i höger, nedre delen av ryggen.. ungefär där rumpan och ryggen går ihop kan man väl säga.

Har haft det förr och känns ungefär som nu..

Ibland gör det så ont så man knappt kan sitta.. och jag har svårt att böja mig ner och ta saker osv.. likaså att ta på jeans och sockar osv..

Vad är detta? Hur blir man av med det?
    Kan man förebygga detta så att det inte återkommer?
    :what:

xRickardx wrote:
    Gå till en naprapat..?

Gör grymt ont så kanske måste..?

Min killa har haft samma problem o han var för kort i hamstrings och gluteus maximus.Men gå till naprapat så får du riktig diagnos o behandling.

Min killa har haft samma problem o han var för kort i hamstrings och gluteus maximus på ena sidan.Men gå till naprapat så får du riktig diagnos o behandling.

Jag har sedan en längre tid samma problem, går regelbundet hos naprapat och det är värt varenda spänn. Det är pengar man investerar i sin hälsa och finns det något bättre egentligen, än att lägga pengar på sitt eget välmående. Gå inte och ha ont för du kan omedvetet kompensera med andra delar och dra på dig ytterligare skador. Måste frekvent träna bålstabilitet (med boll), stretcha höftböjaren och gluteus plus att det finns gymövningar jag helt enkelt inte bör göra; marklyft etc som lägger stor belastning på nedre delen av ryggen. Det går med all säkerhet att göra något åt men labba inte på egen hand utan ta hjälp av ett proffs och gå gärna på rekommendation.
    /Ingela

jag har också känt av detta så imorgon ska jag till en osteopat. Har dock stretchat rejält genom att vinkla benet och lägga upp det på ett bord framför mig och böja mig framåt. Drar rejält i gluteus. (kan ju visa om vi ses snart). Det har hjälpt en hel del. Jag är också rejält stram i hamstrings och gluteus så jag anar att det är det som spökar.
    Återkommer efter mitt besök hos osteopaten i morgon.
    tjingeling!

japp, du var jag tillbaks från Osteopaten. Helt otroligt! Jag känner mig som en ny människa . Han såg att jag var sned i kroppen (ryggen) och jättestel i nacken. Han kände lite på ryggen och sedan sa det KNAAAAK lite här och var……och sedan hade det onda i ländryggen försvunnit! ja, jag får ju se hur det blir senare…vem vet, kanske det kommer tillbaks…..(fast jag tror inte det). Jag är helt fascinerad!
    tjng tjing!
    :up:

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.