Vad har hänt med min rygg?

Home Forums Skador och rehabilitering Vad har hänt med min rygg?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jag hoppade från en 12 meters klippa ner i vattnet för 3 dar sen.. fick lite ont i rygggen för den bröts snett när jag landade.. men det gick över efter nån timma, för 1 dag sen så tränade jag rygg.. inte värst tungt ändå.. kom hem.. inte ont i ryggen alls.. Nu dagen efter när jag satt mig vid datorn, helt plötsligt så högg det till i ryggen och ja var tvungen slänga mig i sängen, har aldrig varit med om så ont, har legat i sängen 2 timmar nu utan att röra mig och käkat piller, nu har jag lyckats sätta mig upp vid datorn, men smärtan försvinner aldrig.. rör jag mig litegrann åt sidan eller rör ett ben åt fel håll eller liknande så gör det extra jävla ont..

vad har jag ? är det läkarbesök som gäller ?

Det säger väl sig självt?!

Latexi wrote:
    vad har jag ?

Troligtvis en nervåkomma/inklämning. Kan vara pga diskutbuktning eller bara en sträckning.

Latexi wrote:
    är det läkarbesök som gäller ?

JA! För din egen skull, hur kan man ens fundera på saken om man knappt kan röra sig utan smärta, käkar smärtstillande och får ont på ett ställe genom att vrida benet (just detta tyder starkt på nervpåverkan)!

Tommy Ivarsson wrote:
    Troligtvis en nervåkomma/inklämning. Kan vara pga diskutbuktning eller bara en sträckning.

JA! För din egen skull, hur kan man ens fundera på saken om man knappt kan röra sig utan smärta, käkar smärtstillande och får ont på ett ställe genom att vrida benet (just detta tyder starkt på nervpåverkan)!

men som alltid är man ju starkt emot att fara till läkarn.. det är bättre nu jag kan gå med lite hukad rygg.. skär till ibland.. ska nog plågas lite till och se om det går över :P

Latexi wrote:
    men som alltid är man ju starkt emot att fara till läkarn.. det är bättre nu jag kan gå med lite hukad rygg.. skär till ibland.. ska nog plågas lite till och se om det går över :P

Varför då? Oerhört dumt…..! Gå och kolla upp det för din egen skull..

Ja för fan gå och kika upp det, dock så tror jag att du fått dig en duktig jävla sträckning! Sitter smärtan i bröstryggen eller vart sitter den? Hur känns det om du andas djupt?

Kika upp det hos en läkare som sagt så får du ju svar ganska snart!

eftersom det är en klämning kan inte läkarn göra något :P skulle vara annars om en kota var ur led..

jag kan andas djupt!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.