Valk som slitits loss

Home Forums Skador och rehabilitering Valk som slitits loss

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Tja!
    Har fått problem med en valk i handen från marklyften igår.
    Efter sista setet drogs valken bort och det svider nu som f*n!
    Kunde inte träna idag pga att det gör så ont, kan knappt hålla i tandborsten.
    Någon som vet något bra knep för att det ska läka så snabbt som möjligt?
    Rätt irriterande när man inte kan köra för att valkarna ska krångla.
    Tror ni man kan linda nå bandage runt när man kör så att det inte svider så mycket?

Mvh Thomas

Thomas-A wrote:
    Tja!
    Har fått problem med en valk i handen från marklyften igår.
    Efter sista setet drogs valken bort och det svider nu som f*n!
    Kunde inte träna idag pga att det gör så ont, kan knappt hålla i tandborsten.
    Någon som vet något bra knep för att det ska läka så snabbt som möjligt?
    Rätt irriterande när man inte kan köra för att valkarna ska krångla.
    Tror ni man kan linda nå bandage runt när man kör så att det inte svider så mycket?

Mvh Thomas

Tejpa!:up:

Grejen är att det inte är lite extra smärta. Det är som ett sår där valken brukar va och kan inte äns nypa ihop handen för att det gör så ont!

Det är inte så att jag inte tål lite smärta men det här är helt omöjligt att träna me!

Vill inte köra me handskar:P

m0berg wrote:
    Tejpa!:up:

Det kan jag iofs göra!:D
    Har dock ingen hemma, vad för tejp tål en del, funkar och ha på händerna och står emot handsvett?

Thomas-A wrote:
    Det kan jag iofs göra!:D
    Har dock ingen hemma, vad för tejp tål en del, funkar och ha på händerna och står emot handsvett?

Hm vet inte riktigt vad tejpen som jag kör med heter men den är vit8)
    Nej men det borde gå att köpa i vilken sportbutik som helst tycker jag:up:

Om det är omöjligt att träna med det så dör du väl inte av att ta nån dag vila från träningen eller? Det borde väl läkt ihop inom en dag eller nåt, kör ben annars…

Okej tack:)
    Ska kolla imorn innan gymmet å se vad jag hittar. Tar med mig bandage ifall jag inte skulle hitta nåt som man kan linda runt.:)

Robert Svensson wrote:
    Det blir bättre med tiden. Använd med fördel kalk i marken :up:

Jo den har man hört förut, men har kört i över ett år och det här såret lär ju aldrig läka om jag gymmar 4 – 5 gånger i veckan:(

Se till att klippa och fila bort valkarna så slipper du problemet. Funkar utmärkt med fotfil :emo-thumb

detta låter som ett skämt kanske men det är det inte..Finns aloe vera gel som funkar skitbra på sår och annat. Har använt den flera ggr då jag bränt mig eller slitit sönder skinnet på händerna när jag skruvat med bilar…Alltid läkt snabbt och fint med den gelen påstruken, varför den funkat bra vet jag ej ..vet bara att den gjorde det :-)

GST Spyder wrote:
    detta låter som ett skämt kanske men det är det inte..Finns aloe vera gel som funkar skitbra på sår och annat. Har använt den flera ggr då jag bränt mig eller slitit sönder skinnet på händerna när jag skruvat med bilar…Alltid läkt snabbt och fint med den gelen påstruken, varför den funkat bra vet jag ej ..vet bara att den gjorde det :-)

tack:)
    Då ska jag testa den salvan och sen medela hur den funkar:emo-thumb

Kör på bara.. har själv börjat blöda osv i valkarna under träningen men fortsatt endå.. ont som fan gör det, men läker med tiden!
    :emo-thumb Som sagt tejpa över valkarna under träning, sen så skall du inte ha något på, läker snabbare.

Då är det väl bara å kötta på imorn då!:up:

Limma fast skínnbiten med superlim nästa gång den slits av, standard vid chinsträning.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.