- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Vänster lår, utsidan – orkeslöshet + smärta
Ska försöka att beskriva mitt problem så bra som möjligt, så att ni förstår.
När jag har kört tunga knäböj i några veckor +150 kg så dyker det upp något i mitt vänstra yttre lår. Det blir en smärta då jag belastar låret. Jag får orkeslöshet i låret känns det som. Efter avslutat knäböjs set så kan jag göra enbens knäböj med högra låret. Men det går ej med vänstra låret. Det blir en smärta vid belastning typ orkeslöshet.
Jag kan köra andra benövningar utan problem och detta problemet dyker ej upp. Kör jag inte knäböj på några veckor, så kan jag köra knäböj ett tag efter vilan. Men sedan dyker problemet upp igen. Då jag älskar knäböjen och vill fortsätta att kunna bli starkare i övningen. Hur ska jag kunna bli av med mitt problem?
Fick det här rådet från ett annat forum. Vad tror ni, kan det vara en muskelbristning?
”Jag skulle inte tippa på muskelknutor i ditt fall eftersom det kommer tillbaka abrupt. Muskelknutor gör även ont resten av tiden om du masserar bestämt på området.
Jag skulle ändå hålla fast vid muskelbristning som du river upp när belastningen blir tillräckligt hög. Anledningen till att det inte känns vid lättare belastning är att alla muskelfibrer inte behöver användas lika hårt. Det finns risk att problemet kommer bli mycket långvarigt, om det inte hinner läkas helt mellan träningspassen.
Skulle rekommendera att besöka naprapat eller liknande för att få med mer säkerhet bestämt vad det beror på.”
ser man nån skillnad på benen?
Har större högerlår än vänster, har dock alltid haft det så.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY