Home › Forums › Skador och rehabilitering › Vänster sida av överkroppen.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 februari, 2010 at 11:45 #58149Anonym anvandareMember27 februari, 2010 at 11:45 #325620Anonym anvandareMember
Hej. Har sedan några månader tillbaka haft problem med min vänstra biceps. Det känns inget i biceps när jag tränar ingen pump ingenting. Ni har säkert sett mina andra trådar om detta. Men nu gäller det inte bara biceps. Har på senare tid märkt att hela vänstra sida av överkroppen har samma fel. Har ingen lust att träna överkropp över huvud taget. Då vänster sida är helt kraftlös. Någon som vet vad det kan vara för fel? Tack på förhand / Dennis
27 februari, 2010 at 12:05 #325621Anonym anvandareMemberGäller det alla rörelser på vänster kroppshalva? Dvs alla rörelser i armbåge, axelled, bröst, mage, nacke, skuldra, rygg?
Det finns nämligen inget nerv som innerverar ett såpass stort område, så en enskild nervinklämning/nervpåverkan kan det i så fall inte vara.
Man kan få en halvsidig ansiktsförlamning, jag har för mig att man inte riktigt vet varför en sådan uppstår eller hur men det kanske finns halvsidig kroppsförlamning light, dvs en viss liten påverkan men inte så att allt somnar.
Kan det vara något i din vardag som påverkar? Jobb, fritid?
Har du varit hos sjukgymnast, naprapat och fått en diagnos? Om inte så kan du testa detta då en internetdiagnos är ganska opålitlig.27 februari, 2010 at 12:43 #325622Anonym anvandareMemberDet gäller framförallt Bröst, biceps, triceps och lats
27 februari, 2010 at 15:04 #325623Anonym anvandareMembersamma sak för mig!! har gjort en z röbtgen och visat att jag har nervpåverkan på kota c5-c6 i nacken..men skall göra magnet röntgen o se så inget muskelfäste mm e dåligt/skadat!
Fast min biceps börjar komma tillbaxs i känseln,fast triceps har ingen kraft alls,sedan ett halvår tillbaks.sammma med bröstet på vänstra sidan!
Kör lätt träning nu, samt vissa stabilitets övningar som utfall med hantlar(upp mot taket),och rotatorcuff övningar .
27 februari, 2010 at 16:00 #325624Anonym anvandareMemberjonnythn wrote:samma sak för mig!! har gjort en z röbtgen och visat att jag har nervpåverkan på kota c5-c6 i nacken..men skall göra magnet röntgen o se så inget muskelfäste mm e dåligt/skadat!Fast min biceps börjar komma tillbaxs i känseln,fast triceps har ingen kraft alls,sedan ett halvår tillbaks.sammma med bröstet på vänstra sidan!
Kör lätt träning nu, samt vissa stabilitets övningar som utfall med hantlar(upp mot taket),och rotatorcuff övningar .
Okej. Fick du ingen medicin? Sa dom vad du skulle göra för att fixa till det?
27 februari, 2010 at 16:18 #325625Anonym anvandareMemberStabilitetsövningar o rotatorcuffövningar + köra de som går väldigt lätt=
Jag har svårt o tro att en nervskada kan döda tricepsen så,men de kanske e så,kan icke köra pressövningar alls,så som bröst,axel,triceps
27 februari, 2010 at 17:06 #325626Anonym anvandareMemberStabiliserings övningar, balans övningar brukar funka.
28 februari, 2010 at 12:53 #325627Anonym anvandareMemberjonnythn wrote:Stabilitetsövningar o rotatorcuffövningar + köra de som går väldigt lätt=Jag har svårt o tro att en nervskada kan döda tricepsen så,men de kanske e så,kan icke köra pressövningar alls,så som bröst,axel,triceps
Men sa dom att det kommer att läka?
11 mars, 2010 at 22:44 #325628Anonym anvandareMemberHar varit hos läkare igen på vårdcentralen…
ska till en ortoped sedan,vilket leder till mjukdelsröntgen!
då man kan se de mesta muskulära delar mm…jag har ju en nerv i kläm enligt z röntgen ”en buktande disk”
Antagligen e disken skadad och ska läka,d.v.s ingen belastning på nacken(under träning tills detta blivit bra) så disken kan läka,och hamna i rätt position mellan nackkoterna som den ligger imellan.Enligt naprapetn ska jag träna de som känns bra,belasta inte nacken bara! kan köra tungt om jag vill på de övningar som funkar för mig.
15 mars, 2010 at 23:37 #325629Anonym anvandareMemberL R: körde triceps i cable pussdown(lätt vikt) och helt plötsligt smärta det till i nacken och jag avbröt passet, så gick de hela till..
Första veckan efter det så va jag tokstel i nacken.
Andra veckan började helvetes värken som smärta mest när man sov,eller ja,de lilla man kunde sova,,värsta smärtan jag varit med om.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.