- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › värk i armvecket
Hej !
Ser att denna fråga har dryftats lite i andra trådar men tycker mig inte riktigt finna svaret på mitt problem.
Har tränat seriöst i ca 3 år, 3-4 ggr i veckan. Träningen har funkat bra utan några skavanker till för ca 4 veckor sen. Efter ngt pass, minns inte vad men förmodligen biceps, så fick jag en smärta i armvecken som värkte konstant i flera dar. Tog det säkra före det osäkra och höll upp med träningen i ca 2 veckor. Smärtan borta men nu, efter ca 3, 4 pass så är det tillbaks.
Ngn som har fått denna smärta efter en längre tids träning och i så fall hur ni attackerade den.
Tack
//Jesse
Jag kanske inte är erfaren nog att svara på din fråga men kan det inte vara så att det är en sträckning?
Träna helt enkelt bicepsövningar som inte belastar armvecket så mycket ett tag framöver.
Hammercurls t.ex.
tänk på att inta sträcka utt helt när du kör biceps så bilr du av med problemt:emo-thumb
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY