- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Värk i biceps
Hej, det är så att jag har väldigt ont i min biceps. om jag ska beskriva ungefär vart så är det ganska mitt på och insidan av armen, och om jag trycker på muskeln så gör det ont. Jag har samtidigt ont i nacken och undrar om dessa två händer ihop. Jag har inte tränat så att jag har gjort mig illa utan detta kom över natten och jag hade väldigt ont när jag vaknade. Jag har haft såhär 4 dagar nu.
Kan någon sena eller liknande ha kommit i klemm i ryggen eller något liknande? jag kan inte så mycket om kroppen så jag vet inte vad jag ska göra.
Det skulle kanske kunna vara en nerv som ligger och är irriterad? Har du utstrålningar i från nacke och ut i armen? Om du sträcker ut armen typ som när man töjer bröstmuskeln har du känningar då eller är det bara när du trycker på muskeln som du har smärta(alltså på muskelbuken och ej ”under”muskeln på överarms benet)? Är du osäker så gå och kolla upp det hos någon vårdcentral eller liknande… Mvh Rigge
jag har ont i den hela tiden
Jo det går från nacken ut åt sidorna och det är mest på den vänstra sidan (och vänstar biceps).
Ibland har jag väldigt svårt att räta ut armen men det beror på väldigt mycket, ibland går det fint att räta ut den, medans ibland går det inte alls.
om det inte går bort på 2-3 veckor kan du gå och få det undersökt.. Försök att inte provocera armen och nacken genom att töja ut musklerna utan kör lugna cirkulations övningar … många reps med extremt låg belastning… Kan inte hjälpa till mera:( …..Mvh Rigge
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY