Home › Forums › Skador och rehabilitering › värk i höger arm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 september, 2007 at 14:51 #80515Anonym anvandareMember17 september, 2007 at 14:51 #726057Anonym anvandareMember
värk i höger arm speciellt vid benkpress. någon som vet något om detta
17 september, 2007 at 19:32 #726058Anonym anvandareMember… ungefär som att gå till doktorn och säga ”jag har ont i magen, vad kan det vara?” Det är helt omöjligt att säga. Dessutom, på tal om doktorer, så är din husläkare nog mer kompetent att bedöma din eventuella skada än forumdeltagarna här… Sök för värken om den inte går över!
17 september, 2007 at 21:38 #726059Anonym anvandareMemberBashful_Bob wrote:… ungefär som att gå till doktorn och säga ”jag har ont i magen, vad kan det vara?” Det är helt omöjligt att säga. Dessutom, på tal om doktorer, så är din husläkare nog mer kompetent att bedöma din eventuella skada än forumdeltagarna här… Sök för värken om den inte går över!Fast det finns professionella på forumet också, även om dom är få… Tex Haskan.
17 september, 2007 at 22:40 #726060Anonym anvandareMemberUndefined wrote:Fast det finns professionella på forumet också, även om dom är få… Tex Haskan.Men jag undrar hur korrekt diagnos man kan ställa utifrån informationen att man har ont i armen… Det blir lätt gissningslek över det hela…
18 september, 2007 at 09:42 #726061Anonym anvandareMemberBashful_Bob wrote:Men jag undrar hur korrekt diagnos man kan ställa utifrån informationen att man har ont i armen… Det blir lätt gissningslek över det hela…Ja, det är en annan sak. :nod
18 september, 2007 at 18:02 #726062Anonym anvandareMemberBashful_Bob wrote:Men jag undrar hur korrekt diagnos man kan ställa utifrån informationen att man har ont i armen… Det blir lätt gissningslek över det hela…Helt omöjligt att ställa diagnos med så lite information. Man behöver veta exakt var smärtan är lokaliserad, har man även eller har haft nackbesvär, vad utlöser smärtan (nackrörelser, armrörelser), är smärtan konstant eller intermittent, hur länge har man haft smärtan, eventuella rörelseinskränkningar, när och hur uppstod smärtan (hastigt, trauma, smygande) etc etc etc.
I normala fall när man tar en anamnes kan patienten peka och förklara sina besvär mer noggrant. Varje diagnos/skada har ett specifikt kliniskt mönster så man vet vilken information man behöver från patienten. Hela den processen är så mycket svårare via internet. Sen kan man ju aldrig via nätet göra en klinisk undersökning för att bekräfta sin preliminärdiagnos man ställt efter att man tagit en anamnes.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.