- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Värk i triceps
Hejsan, som rubriken lyder har jag väldigt ont i min vänstra triceps. Jag tränade triceps i fredags och värken kom på lördag, så trodde bara det var en enorm träningsvärk. Det avtog lite på söndagen men sedan på måndag hade jag väldigt ont! När jag spänner muskeln så känner jag inget alls annars gör det ont nästan hela tiden, absolut värst när jag sträcker ut den.
Jag har inte uppsökt någon läkare för antar att de bara kommer säga åt mig att ta det lugnt med träningen så undrar om det är någon här som har någon aning om vad som kan ha hänt?
Omöjligt att säga bara utifrån den enkla beskrivningen. Om du är helt ny med träningen, haft ett längre uppehåll eller ändrat volym/intensitet/övningar är det ju lätt att anta att du överansträngt muskeln och behöver vila den. Kanske har du sträckt den eller har en lättare bristning, fast du borde då känna något även när du spänner den. Men spänna den och att belasta den är ju olika saker.
Det enda du kan göra nu tycker jag är att vila den någon vecka och se hur det känns, eventuellt smörja in dem med någon lämplig antiinflammatorisk kräm från Apoteket. Har du väldiga besvär får du naturligtvis söka hjälp.
okej okej, tacksam för det svaret. Och svaret på de andra frågorna om upphåll osv är nej, tränat styrketräning i snart ett år(kanske räknas som ny?), annars har jag hållt på med någon sport i stortsett hela livet såsom fotboll,handboll,boxning. Varken haft uppehåll eller ändrat något större med träningen.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY