Home › Forums › Skador och rehabilitering › Värk i underarmarna.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 januari, 2009 at 16:06 #66138Anonym anvandareMember28 januari, 2009 at 16:06 #468634Anonym anvandareMember
Jag har värk i underarmarna. Gör ont när man lyfter något, känns som det blir värre å värre. Tror jag kan ha fått det från kreatinet jag tog för ett tag sen. Men har slutat å märker ingen skillnad.
Känns mest i vänster och lite i höger.
Körde biceps idag och känner nu att värken är större.
Har inte kört speciellt tungt heller.28 januari, 2009 at 16:31 #468635Anonym anvandareMemberJag förstår inte.. hur har du fått värk i underarmarna av kreatin..? Menar du att du har pump i underarmarna? Annars förstår jag inte. Jag har själv fått vissa problem med brachioradialis (går ut på baksidan av underarmen) då jag kör tungta tricepsövingar. Vila och vulkanskydd har hjälpt
28 januari, 2009 at 16:33 #468636Anonym anvandareMemberpersson89 wrote:Jag har värk i underarmarna. Gör ont när man lyfter något, känns som det blir värre å värre. Tror jag kan ha fått det från kreatinet jag tog för ett tag sen. Men har slutat å märker ingen skillnad.
Känns mest i vänster och lite i höger.
Körde biceps idag och känner nu att värken är större.
Har inte kört speciellt tungt heller.kan vara inflamation… då är det bara till att vila.. kör på ben ett tag där du inte använder dig av handleder. lcka till/only god can judge me
28 januari, 2009 at 17:01 #468637Anonym anvandareMemberDet har med största sannolikhet inget med kreatinet att göra (om inte kreatinet gjort att du stegrat vikterna väldigt fort, eller tränat samma muskel för ofta?)
Symtomen du beskriver låter som benhinneinflammation i underarmen, och är enligt min erfarenhet mycket vanligt hos gymmare (har själv haft det). Prova att vila från tunga bicepsövningar några veckor, testa att äta lite inflammationsdämpande (voltaren) och byt sedan ut dina bicepsövningar mot andra med hammergrepp ist (gärna i cablecrossen). Återgå sedan successivt till tyngre övningar med supinerat handgrepp över en tidsperiod på några månader.28 januari, 2009 at 17:20 #468638Anonym anvandareMemberÄven jag har haft en inflammation eller sträckning i brachioradialis. Det är ganska vanligt hos styrketränande individer och bör försvinna med vila och eventuellt värme.
28 januari, 2009 at 19:59 #468639Anonym anvandareMemberHar haft ont i 3-4 månader nu;)
29 januari, 2009 at 01:02 #468640Anonym anvandareMemberTack för alla svar! ska prova vila ett tag nu då och inte köra så hårt. Låter som det kan va en inflammation som ni säger.
29 januari, 2009 at 10:49 #468641Anonym anvandareMembervoltaren eller zon (ibuprofen) hjälper ganska bra om det är som vi tror en inflammation. Men du behöver även vila…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.