- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Värk i underarmen
Hej ! när jag kör biceps övningar så har jag åkt på en otrolig värk i mina underarmar när jag t.e.x kör vanlig rak stång ,z stång,ja de spelar knappt någon roll vilken typ av biceps övning det är så gör de ont.
Klarar att träna andra muskelgrupper utan problem men just vid biceps så krånglar det.
Det är som om muskeln på undersidan underarmen krampar(insidan) .
Ju mer jag pumpar ju mer känns de.
Ska nämna också att jag har börjat köra med tummarna under stången.
Någon som upplevt detta och har några tips ?
/Dillner
Det är minst 100 personer på varje gym som har upplevt det. Vet inte hur många som har frågat mig det på gymmet. När du kör bcieps så tränas ju även underarmen. För mig gick det bort efter ett tag, tror de gör det för dem flesta. Tror att det är en inledande process för oss alla. En del har tur som slipper det Men i värsta fall kan det bero på öveträning, att du kanske äter dåligt. Någon dåligt led, eller något som inte jag vet om.
Men jag vet att det är vanligt att folk får ont där
mvh
oki tacksam för svaret
hade samma problem tidigare, frågade här på forumet och en kille tipsade om att jag kanske höll händerna för hårt spända. Prova håll lite lösare och sätt stången så du slipper arbeta med handlederna för att hålla upp den (prova olika tekniker förstår du) hjälpte iaf för mig och kunde direkt höjja 10kg på stångcurlen, och aldrig någon mer kramp
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY