Home › Forums › Skador och rehabilitering › Vet ngn vad detta är ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 januari, 2008 at 15:37 #76397Anonym anvandareMember17 januari, 2008 at 15:37 #626344Anonym anvandareMember
Tränade ett biceps,bröstpass med bänkpress och dips 24 timmar senare så kände jag en smärta när jag tryckte vid ljumsken fast mer uppåt mot könsorganet och magen på högersida. Kändes som en liten kula eller ngt och gjorde ont när man tryckte.
Nu har det blivit som en svullnad och jag känner lite mer smärta när jag trycker på det.
17 januari, 2008 at 19:31 #626345Anonym anvandareMemberholden wrote:Tränade ett biceps,bröstpass med bänkpress och dips 24 timmar senare så kände jag en smärta när jag tryckte vid ljumsken fast mer uppåt mot könsorganet och magen på högersida. Kändes som en liten kula eller ngt och gjorde ont när man tryckte.Nu har det blivit som en svullnad och jag känner lite mer smärta när jag trycker på det.
Kan vara ett ljumskbråck, men besök din läkare för diagnos i stället för att fråga Bodys forum.
17 januari, 2008 at 22:29 #626346Anonym anvandareMemberOkej. Var rädd att det va diskbråck först, men efter att läst symptomerna av diskbråck förstod ja att det inte var det.
Ja ska uppsöka läkare om skadan/smärtan består. Har just nu i vilket fall en vilovecka så det passar bra.
Alltså smärtan sitter exakt till höger om kuken :emo-thumb
Där inne finns en sorts kota eller något som smärtat när man rör vid den
Läste nu om ljumsbråck och det verkar ju väldigt allvarligt. Har inte heller alla dom syptomen. Det syns inte på huden. Och det gör bara ont när jag tycker där
17 januari, 2008 at 22:58 #626347Anonym anvandareMemberlymfkörtlar?
17 januari, 2008 at 23:00 #626348Anonym anvandareMemberjapp läste om detta nu, och det verkar som att det är lymfkörtel. Jag blev även hängig och förkyld i två dagar precis när jag fick den.
17 januari, 2008 at 23:06 #626349Anonym anvandareMemberVad beror en svullen lymfkörtel på? Är också rädd att jag fått ljumsbråck men hoppas på svullen lymfkörtel.
Kände av det efter bänkpress i måndags. Det var som en kula inne en aning ljupt i skinnet den syns inte. Men känns och gör ont när man trycker på den. Direkt efter att jag fick den stannade jag hemma från skolan kände mej hängig lite förkyld.
Nu 2 dagar senare är förkylningen borta och nu har dock smärtan av lymfkörteln? blivit värre.Det känns när jag går ibland och så. Men mest gör det ont när jag trycker på den kulan, som sitter på väg ner mot ljumsken vid höger pungkula
18 januari, 2008 at 11:15 #626350Anonym anvandareMemberholden wrote:Vad beror en svullen lymfkörtel på? Är också rädd att jag fått ljumsbråck men hoppas på svullen lymfkörtel.Kände av det efter bänkpress i måndags. Det var som en kula inne en aning ljupt i skinnet den syns inte. Men känns och gör ont när man trycker på den. Direkt efter att jag fick den stannade jag hemma från skolan kände mej hängig lite förkyld.
Nu 2 dagar senare är förkylningen borta och nu har dock smärtan av lymfkörteln? blivit värre.Det känns när jag går ibland och så. Men mest gör det ont när jag trycker på den kulan, som sitter på väg ner mot ljumsken vid höger pungkula
Men boka tid hos läkaren i stället för att sitta och gissa! Synligt svullna lymfknutor får man ibland när man har en infektion i kroppen. Lymfsystemet är viktigt i immunförsvaret, och i knutorna finns massor med vita blodkroppar (lymfocyter) som växer till vid en infektion. Då svullnar knutorna upp.
Ibland förblir knutorna förstorade. Det hände mig för ett år sedan att jag kände en knöl precis på samma ställe som du. Den smärtade dock inte, utan jag upptäckte den av en slump. Det visade sig till slut vara en förkalkad lymfknuta (helt ofarligt).
MEN som sagt, varför sitter du och spekulerar när din husläkare säkert kan mycket mer om saken än både du och jag?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.