vibrerande ögonlock

Home Forums Skador och rehabilitering vibrerande ögonlock

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

vetefan vem jag ska fråga så jag ställer frågan här, vet inte riktigt om de e rätt forum =). de e så här att utan anledning ibland kan de börja typ vibrera under mitt vänstra ögonlock, jag tror inte de syns men de e fruktansvärt irriterande. någon som vet va de kan va?

mvh fredde.

hehe om det syns så e det juh bara tufft, då ser man juh så där riktigt Tokig ut juh:emo-thumb

Ticks?

FreddeR wrote:
    vetefan vem jag ska fråga så jag ställer frågan här, vet inte riktigt om de e rätt forum =). de e så här att utan anledning ibland kan de börja typ vibrera under mitt vänstra ögonlock, jag tror inte de syns men de e fruktansvärt irriterande. någon som vet va de kan va?

mvh fredde.

vet precis vad du menar, kan få liknande symptom på andra delar exempelvis läppen, men även större muslker som biceps.

Har dock ingen bra förklaring på vad det beror på.

Har för det mig att det muskler som ”bråkar”. Men är dock inte säker.

Jag hade precis det i nåt år men det har försvunnit för ett bra tag sen. Vete fan vad det var. Syntes litegrann på mig. Jobbade som fan då och höll mig inte i form.

Det är spontana muskelkontrationer som kallas för fascikulationer. Dessa kan förekomma över hela kroppen och är oftast ofarliga.

Hade för mig att det där kallades ”leamus”… en snabb sökning på nätet gav en del resultat, bland annat detta (från doktoronline.se):

”De flesta av oss har ibland små muskelryckningar, så kallad leamus, runt ögonen. Det är sällan sådana ryckningar orsakas av någon bakomliggande sjukdom. Orsaken till leamus är inte känd, men många vittnar om att det kommer tätare i perioder av stress.”

Känner igen det där. Kan ibland få det i ögonlocken och ibland i triceps. Kan vara obehagligt om det sätter igång i någon större muskel.

Det där brukar drabba folk som tagit amfetamin eller efedra under en längre tid.

tack för svaren gott folk :)

Peter Storhannus wrote:
    Kan vara obehagligt om det sätter igång i någon större muskel.

När det händer brukar jag slå hårt på muskeln iråga, då släpper det. Dock inte att rekomendera är ögonloket böjar vibrera.:p

Furiren wrote:
    När det händer brukar jag slå hårt på muskeln iråga, då släpper det. Dock inte att rekomendera är ögonloket böjar vibrera.:p

:D:emo-thumb

brukar få det när jag tränar hårt, brukar ta zma eller magnesium…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.