Vila ???

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej alla glada!

Jag skulle vilja reflektera några tankar om skador o vila.
    Själv har jag nu tränat i ca 14 år med olika mål som elitsatsande till amatör men känner nu att kroppen min börjar bli mycket sliten, så pass att jag inte längre kan köra vissa muskelgrupper.

Min vikt idag pendlar mellan 103 till 105 kg och längd 179 cm och jag lyfter ganska tungt, har jag alltid gjort men nu börjar det kännas som jag inte orkar längre.

Jag har en långvarig skada som sitter i höger Biceps(Bicepssenan) som ej vill läka då jag inte har kört Beceps på 3 månader.

Nu för 1 -2 veckor sedan har det börjat kännas i höger Bröstmuskel och det blir värre för varje gång.

Samt att rygger värker.

Tränar 5 dagar i veckan och kör oftast mycket strikt men jag har så svårt att vila. så min fråga lyder: Hjälper det att vila 1 till 2 veckor för att kroppen ska återhämta sig. Eller blir den för stel, eller ska jag köra lite rehab övningar.

Jag är mycket tacksam för alla svar.

Mvh / Jimmy

Om du menar att det räcker för att värken i bröstet ska gå över så, ja, det skulle kunna räcka. Vad gäller resten så låter det verkligen som att du skulle behöva göra en grundlig koll hos en styrketräningsintresserad sjukgymnast. Spontant låter det som att du skulle behöva variera din träning lite och kanske ta en break från gymmet en längre tid.
    /Larsa

Ja hur ser ditt träningsprogram ut egentligen? Där kan finns mycket å hämta.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.