Vildkattan är trasig o flyförbannad å så lessen oxå….!

Home Forums Skador och rehabilitering Vildkattan är trasig o flyförbannad å så lessen oxå….!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    henkebenke wrote:
    Den filmen har jag inte sett, den fick för dåliga rescensioner :p Ok, enarmsträningsideerna kanske inte var någon höjdaridé… Det får andra svara på, jag vet inte själv… Men att köra ”omvänd disco” och träna ben borde väl inte vara någon fara? Hux flux säger det och rätt var det är har du en underdel värdig bootytråden

Ohh, där sa du någe.. Bootytråden nästa asså… :P

vildkatta wrote:
    Ohh, där sa du någe.. Bootytråden nästa asså… :P

Förväntar mig en snar posering med brandyxa och hjälm!

Tänk sedan vad många dörrar du kommer kunna kicka in, när du räddar barnfamiljer undan elden!

vildkatta wrote:
    men hallå, enarmsrodd osv, menar du att jag ska bli hulken på vänstra sidan lr? :p Som han i ”Lady in the water”…

Filmen är inge vidare men det hade varit otroligt kul att se en sådan person i verkligheten xD haha

Maruk wrote:
    Filmen är inge vidare men det hade varit otroligt kul att se en sådan person i verkligheten xD haha

Ja jättekul hade det varit!:p Men krya på dig iafall din vildkatt

henkebenke wrote:
    Förväntar mig en snar posering med brandyxa och hjälm!

Tänk sedan vad många dörrar du kommer kunna kicka in, när du räddar barnfamiljer undan elden!

Haha, oh yeah! Så får det bli!!

Maruk wrote:
    Entin wrote:
    Ja jättekul hade det varit!:p Men krya på dig iafall din vildkatt

Mjo hade vart skoj å sett en sån, fast jag diggar nog mer symmetri.. :p

Ska krya på mej snabbt som attan, det har jag bestämt. Tack tack!!! :up:

vildkatta wrote:
    Mjo hade vart skoj å sett en sån, fast jag diggar nog mer symmetri.. :p

Hehe ja symmetri är vackrare men ack inte lika roligt :p

vildkatta wrote:
    Ska krya på mej snabbt som attan, det har jag bestämt. Tack tack!!! :up:

Det är rätta takter! Med den inställningen så är du halvvägs redan :emo-thumb

Hej!

Även om du inte kan träna din skada arm kan du fortfarande träna ben, mage, rygg (t ex bellybacks) och den friska armen. Fördelen med att träna resten av kroppen, förutom att du inte tappar så mycket styrka, är att den ökade cirkulationen är bland det bästa du kan ge din kropp ur läkningssynpunkt. :emo-thumb

Jag skulle också rekommendera att du tar kontakt med någon sjukgymnast/naprapat/kiropraktor som dels kan ge dig ett rehab-program, men också kan kolla genom resten av din kropp. Vid en sådan smäll som du fått är det lätt att rygg och nacke får sig en känga också. Det är lätt att förbise då armbågen gör så förbaskat ont.

Lycka till!
    David

Sjukgymnast wrote:
    Hej!

Även om du inte kan träna din skada arm kan du fortfarande träna ben, mage, rygg (t ex bellybacks) och den friska armen. Fördelen med att träna resten av kroppen, förutom att du inte tappar så mycket styrka, är att den ökade cirkulationen är bland det bästa du kan ge din kropp ur läkningssynpunkt. :emo-thumb

Jag skulle också rekommendera att du tar kontakt med någon sjukgymnast/naprapat/kiropraktor som dels kan ge dig ett rehab-program, men också kan kolla genom resten av din kropp. Vid en sådan smäll som du fått är det lätt att rygg och nacke får sig en känga också. Det är lätt att förbise då armbågen gör så förbaskat ont.

Lycka till!
    David

Ooops såg inte sida 2 där mycket av detta redan sagts….:o jaja…

Sjukgymnast wrote:
    Hej!

Lycka till!
    David

Men blir det inte knas om jag tränar ena sidan bara? Cirkulation kan jag ju få genom tex cykling (spinning)? Fixade en remiss i dag t sjukgymnast så det är på g.. Tack för svar!!! :up:

vildkatta wrote:
    Men blir det inte knas om jag tränar ena sidan bara?

Ingen fara då det är en begränsad tid. Du kan ju dessutom köra med vikter för att bibehålla styrka istället för att öka. Ben, mage och rygg kan du däremot fortsätta att ösa på med. :)

vildkatta wrote:
    Cirkulation kan jag ju få genom tex cykling (spinning)?

Visst kan du, men då behåller du sannolikt inte muskelmassan lika bra.

vildkatta wrote:
    Fixade en remiss i dag t sjukgymnast så det är på g. Tack för svar!!! :up:

Kanon! Lycka till!
    David

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.