Vinterkräksjukan

Home Forums Skador och rehabilitering Vinterkräksjukan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Vilka har åkt dit? Jag gjorde det……..
    dessutom i lördags när man hade folk hemma på bjudning av mat och dryck. spydde hela kvällen, smittade ner 90% av gästerna.
    Fyfan….:(

hjälp mej

Enok wrote:
    hjälp mej

Går inte. Bara att härda ut. Drick mycket och få i dig salter.

Jag är immun. 8)

King Grub wrote:
    Jag är immun. 8)

hur blir man det? är det som med vattkoppor? har man haft det en gång kommer det inte igen?

Man föds immun. Runt en fjärdedel av befolkningen är immuna, helt enkelt, och kan inte få kräksjukan.

också immun.
    Kan sitta bredvid kräkande utan att smittas.

Hmm, intressant. Kan man fastställa att man har blivit immun eller är det något man antar iom att man aldrig har blivit smittad?

med tanke på hur otroligt smittsam vinterkräksjukan är så om du är nära någon sjuk och inte insjuknar så är det stor sannolikhet.
    Händer det flera gånger så klarnar det :)

Då kan man bara hoppas att man är en av the lucky few. Jag har aldrig haft vinterkräksjukan. Om man tar bort alkohol som bidragande faktor så har jag inte kräkts sedan jag var liten.

Åkte på kräksjukan förra året…det var riktigt jävla illa alltså.
    Spydde 11 ggr på 12 timmar.

Så efter 6-7e gången kunde jag knappt ta mig från toaletten själv…och efter typ 9:e gången var jag nästan helt oförmögen att ta mig från sängen till toaletten. Tur man var hos föräldrarna då.

Var sleten i halsen i 2 veckor efteråt, förmodligen av det sura innehållet man fick upp under de 12 timmarna.

Aldrig igen förhoppningsvis.

Alm wrote:
    Åkte på kräksjukan förra året…det var riktigt jävla illa alltså.
    Spydde 11 ggr på 12 timmar.

Så efter 6-7e gången kunde jag knappt ta mig från toaletten själv…och efter typ 9:e gången var jag nästan helt oförmögen att ta mig från sängen till toaletten. Tur man var hos föräldrarna då.

Var sleten i halsen i 2 veckor efteråt, förmodligen av det sura innehållet man fick upp under de 12 timmarna.

Aldrig igen förhoppningsvis.

11ggr på 12h var ju inte så farligt, fick be till porslinsguden betydligt fler gånger efter jag shota tequila i våras. :p

En vän till mig dog i Vinterkräksjukan för några år sedan.. RIP Pia…miss you..

ZONE

gammal? eller led av annan samtidig sjukdom?
    äldre människor kan fara riktigt illa av kräksjukan

Yep Pia var lite till åren men inte gammal & sjuk..en cool dam som brukade komma till min butik..snacka skit & gå ut med min bullterrier..

ZONE

Man får väl hoppas man är immun:D Med tanke på att jag så gott som aldrig spytt av en sjukdom (om man inte räknar med den gången jag blev störtsjuk av brunnsvatten som blivit förorenad av regnvatten, hsr nog aldrig spytt så mycket på så få timmar i hela mitt liv) så kan det kanske förhålla sig så.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.