- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Vrickning
Hej jag har vrickat foten rätt rejält genom att spela basket… det jag undrar är hur jag ska göra för att få bort det ont jag har, finns det kanske några speciella övningar?
tack på förhand
Har en bra övning åt dig, Den kallas ligga på rygg i soffan och vila.. Om den blir för enformig så kan du prova lite andra vinklar t.ex lägga dig på sidan och slå igång en film om det inte är nå bra på tv:en. :pop:
Och sista receptet försök att inte belasta foten den närmaste tiden så hårt.
Hört talas om RICE? Står för Rest, Ice, Compression, Elevation. Svårare än så behöver det inte vara.
haha nice nice jo det tog sin vila och sin belastning…fortfarande lite svullet men blir bättre för varje dag skön humor btw ne men har en övning iaf
det är att ta en pet flaska lägga den på marken o rulla foten över den skit bra
tack på förhand
Vrickar du foten väldigt ofta eller?
Isf.. börja tejpa foten eller använd skydd!
Övningar finns som typ: tåhävningar(smithmaskinen bla.), balansplatta, vickar foten sakta fram och tillbaka i ”färdriktningen” (cable maskinen) … Hoppas att detta hjälper lite..
Först 48 timmars avlastning och sen är det så mycket belastning som möjligt som gäller. Pronation/utåtrotation av foten med motstånd är bra då de aktiverar peroneus longus och brevis som ofta blir påverkade när man har stukat foten.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY