Wrist wraps hjälper de?

Home Forums Skador och rehabilitering Wrist wraps hjälper de?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Tja..
    Gjorde illa vänstar handleden vid en övning och tänkte höra ifall de är någon här som fått tillbaka samma styrka med hjälp av wrist wraps? :)

Robert Svensson wrote:
    Som sagt dom är bra att ha i alla pressövningar osv. Har du ont kan dom lindra vid smärta.

De är allt bra att jag har dig att råd fråga. Man tackar guru :emo-thumb vi får försöka träna igen om två veckor.. :P

Jag skaffade ett par när jag började träna och använde dom något år tills jag tänkte ”vafan är poängen egentligen mer än att jag är van vid att träna med dom”. Slutade använda dom och har aldrig rört dom sedan dess. Totalt meningslösa om du fråga mig.

__P wrote:
    Pajjade min höger handled för ett tag sen. Lindar den vid press och bicepsövningar, den funkar bra faktiskt. Tycker det är skönt att det blir lite varmare om handleden också ;)

Ah okej, då vet jag att de finns hopp iaf… :emo-thumb

überbiffen wrote:
    Jag skaffade ett par när jag började träna och använde dom något år tills jag tänkte ”vafan är poängen egentligen mer än att jag är van vid att träna med dom”. Slutade använda dom och har aldrig rört dom sedan dess. Totalt meningslösa om du fråga mig.

Okej, ja de kanske inet är så användbara om man inte har något fel på handleden..? Man vet ju aldrig :what:

Varför kan dom inte vara de. Stabiliserar de inte upp handleden ? i bänkpress borde de väl vara bra ?

alla pressövningar iofs :)

rono wrote:
    Varför kan dom inte vara de. Stabiliserar de inte upp handleden ? i bänkpress borde de väl vara bra ?

alla pressövningar iofs :)

Själv tycker ja oxå att de har varit bra vid pressar och de känns bra i lederna efter. Så för mig har de fungerat som de ska :up:

Jag använder alltid wrist-wraps numera. Det känns skönt när skaderisken troligtvis minskar.

Skaderisken ökar ju också indirekt eftersom dina handleder blir svagare och svagare.

Det är ett onödigt ont såvida det inte är ett måste.

Med wristwraps för pressar så kan du lika bra skaffa remmar till allt du ska dra och bälte under hela passet.

Träna upp hela kroppen successivt! skapa inga luckor i din kropp, det kommer tillbaka senare och straffar dig

DavidN wrote:
    Skaderisken ökar ju också indirekt eftersom dina handleder blir svagare och svagare.

Det är ett onödigt ont såvida det inte är ett måste.

Med wristwraps för pressar så kan du lika bra skaffa remmar till allt du ska dra och bälte under hela passet.

Träna upp hela kroppen successivt! skapa inga luckor i din kropp, det kommer tillbaka senare och straffar dig

Handledsstyrkan är ju inte direkt avgörande vid pressar (iaf inte med de vikter JAG kör på), bättre då att stöda dem vid pressar så att man klarar bra med vikt i tänkt övning och köra separata isolerade övningar för handlederna.
    Bara en tanke…

Poängen är helt enkelt bara att om du inte är direkt skadad så finns ingen anledning att använda handledsstöd. Måste du göra det av nån anledning så är bevisligen någonting fel; skyndat för mkt, slarvat, teknik osv osv

Jag personligen tycker iaf att dom är värdelösa. Har inga som helst problem med stabiliteten i handlederna vid diverse pressövninger och har aldrig upplevt obehag utan dom. För min del gör dom ingen som helst nytta.

Jag tror att många inbillar sig att dom gör nytta fastän merparten, om inte alla, hade klarat sig precis lika bra utan dom.

+1 biffen.

Det är bara att bita ihop!

Det är jobbigt – ja, det är jobbigt i början med chins också.

Grejen med att jag ställde denna frågan var att jag har lite ont i min västrahandled och ville veta ifall man kunde minska de onda och bli av med de ifall man använder wraps vid träning. Sen när man inte känner något så hade jag planerat att bar använda dem vi pressövningar.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.