Yrsel, lätt andnöd.

Home Forums Skador och rehabilitering Yrsel, lätt andnöd.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Senaste 2-3 dagarna så har jag fått lätt yrsel det snurrar lite och känt att jag fått lättare andnöd när jag bara promenerar/sitter nästan som åksjuka det går över rätt fort om jag andas kontrollerat men illamåendet kan sitta ett litet tag.

Jag käkar 3500-4500 kcal om dagen tränar 2 pass om dan 5 dar i veckan, på gymmet så märker jag ingeting så jag misstänker att jag kanske har fått lågt blodtryck eller att jag kanske har brist på nåt näringsämne/spårämne.

Någon som vet nåt om dessa symptom? jag kommer lulla iväg till vårdcentralen för o kolla blodtrycket på måndag iaf.

Men lite råd skulle uppskattas :frust:

Upplever själv samma sak då och då.. Kan du inte rapportera när du varit på vårdcentralen vad detta beror på?

~Frida~ wrote:
    I mina öron klingar symptomen ”panikångest”….men det kan ju säkert vara ngt annat lika gärna ;)

Kan ju vara faktiskt haft det rätt stressigt på sistonde hmm hmm får chillaxa i helgen o kolla vårdcentralen :up:

BigO säger: vid oro för hälsan bör alltid läkare eller sjuksköterska konsulteras.

Tycker det låter som järnbrist

BigO wrote:
    BigO säger: vid oro för hälsan bör alltid läkare eller sjuksköterska konsulteras.

kort och gott ”sjukvården” och absolut.
    Det här är inget du ska gå omkring och känna en normal dag, det är inte normalt helt enkelt.
    Jag/vi har inte en susning om din allmänhälsa och eller livssituation och kan eller ska inte uttala några egenhändiga råd.

Pallra dig iväg till en läkare och se till att komma underfund med vad detta handlar om så du kan lösa det.

yrsel kan ju bro på lågt blodtryck. har upplevt det själv då och då.

mitt blodtryck var 125/60 så jag har tydligen lågt undertryck o kommer o implodera!
    Skämt åsido jag fick en läkartid också för dom tyckte jag skulle kolla det för säkerhetsskull med tanke på att jag tränar hårt.

Skriv gärna och berätta hur det går, då jag upplevt samma symptom nu under några dagar:(

Har själv haft precis samma sympton.

Hur gammal är du m.n?

Christoopher wrote:
    Har själv haft precis samma sympton.

Hur gammal är du m.n?

Jag e 25 år, jo jag uppdaterar efter läkarbesöket som e den 2:a oktober, men kom ihåg att samma symptom kan ha olika orsaker.

jo, jag har åkt på förkylning nu, så kanske var det den som spökade… men skriv i alla fall och berätta hur det går, lycka till..

jag har hafft samma sak, jag tränade med lite lätt förkylning och då menar jag nästäppa.

Efter passet så kännde jag mig helt normal men efter en stunds vila kom det andnöd och jag blev helt matt..
    sen dagen efter när jag vaknade märkte jag ingenting mådde hur bra som helst under dagen gick å tränade sen med samma tidsintervall kom andnöden och utmattningen tillbaka.
    Nu när jag vaknade dagen efter kännde jag mig helt slut vid hjärtregionen och jag blev helt slut när jag bara skulle gå fram å tillbaka till bilen så nu efter 1 veckas vila känner jag mig helt återställd..

Jag lider själv av panikångest och jag tvivlar på att det var det som spökade för dessa symptom har jag aldrig upplevt i det sammanhanget..

Så jag tror på nåt förkylningsvirus och du ska nog vila dej ett par dagar..

Nå hur har det gått hos farbror doktorn?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.