Home › Forums › Skador och rehabilitering › Yrsel, lätt andnöd.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 oktober, 2006 at 19:48 #959442Anonym anvandareMemberm.n wrote:Senaste 2-3 dagarna så har jag fått lätt yrsel det snurrar lite och känt att jag fått lättare andnöd när jag bara promenerar/sitter nästan som åksjuka det går över rätt fort om jag andas kontrollerat men illamåendet kan sitta ett litet tag.
Jag käkar 3500-4500 kcal om dagen tränar 2 pass om dan 5 dar i veckan, på gymmet så märker jag ingeting så jag misstänker att jag kanske har fått lågt blodtryck eller att jag kanske har brist på nåt näringsämne/spårämne.
Någon som vet nåt om dessa symptom? jag kommer lulla iväg till vårdcentralen för o kolla blodtrycket på måndag iaf.
Men lite råd skulle uppskattas :frust:
2 pass om dagen, 5 dagar i veckan? Och du börjar känna dig lite risig? När hade du tänkt att din kropp skulle få återhämta sig? Du har inte funderat på att du kanske är övertränad och att din kropp säger ifrån?
Besök en läkare om du vill veta, du kan ju kolla din nivå av fria radikaler .. brukar säga rätt mycket om hur stressad kroppen är.
4 oktober, 2006 at 04:54 #959443Anonym anvandareMemberdedsi wrote:2 pass om dagen, 5 dagar i veckan? Och du börjar känna dig lite risig? När hade du tänkt att din kropp skulle få återhämta sig? Du har inte funderat på att du kanske är övertränad och att din kropp säger ifrån?Besök en läkare om du vill veta, du kan ju kolla din nivå av fria radikaler .. brukar säga rätt mycket om hur stressad kroppen är.
jaja 2 pass om dagen, om jag kör ben tex så kör jag knäböj på morgonen senare på dagen kör jag benspark o lårcurl, det blir korta intensiva pass.
Det blir 10 pass i veckan men inte mer än 1 timme/pass så kroppen e helt ok.
Men aja jag hade lågt blodtryck helt enkelt vilket läkaren tyckte var bra så det var inte mer med det.
4 oktober, 2006 at 07:57 #959444Anonym anvandareMembertävlar du i bodybuilding?
tävlar du i styrkelyft?
tävlar du i *någon* sport?
laddar du upp i en kortare period för att maxprestera vid ett bestämt tillfälle?Som jag förstår det så är svaret nej på alla frågor ovan och man kan snabbt kostatera att ett träningsunderhåll som du har nu är riktigt riktigt dumt för gemene man och bättre resultat skulle garanterat kunna erhållas av bättre planerad träning och vila.
4 oktober, 2006 at 19:21 #959445Anonym anvandareMemberDavidN wrote:tävlar du i bodybuilding?
tävlar du i styrkelyft?
tävlar du i *någon* sport?
laddar du upp i en kortare period för att maxprestera vid ett bestämt tillfälle?Som jag förstår det så är svaret nej på alla frågor ovan och man kan snabbt kostatera att ett träningsunderhåll som du har nu är riktigt riktigt dumt för gemene man och bättre resultat skulle garanterat kunna erhållas av bättre planerad träning och vila.
Så som det ser ut nu så funderar jag på att börja köra styrkelyft jag har ökat riktigt sjukt mycket i benstyrka senaste månaderna och med en SL coach så kanske det kan bli nåt kul av det.
Jag tar extra vilodagar när det behövs, jag har tidigare tävlat i kampsport men lagt ner pga återkommande axelskada.
Min planering o vila e bra jag har låg blodtryck enligt doktorn helt enkelt det e därför jag får yrsel ibland.
Det e möjligt att jag kommer tävla bodybuilding i framtiden för o kolla hur det ser ut i deffat format, men jag saknar fortfarande massa enligt mej själv.
Jag har lärt mej den hårda vägen, när jag var yngre körde jag kampsport simning, styrketräning i en period totalt 2 timmar o 26 minuter varje dag 7 dagar i veckan o jag åt som skit, nu sitter kosten och mina resultat har slagit genom taket jag trodde inte jag skulle öka så bra som jag gjort sen Maj då jag satte mej på 3.5-4.5k kcal/dag även vilodagar, jag har inte varit sjuk febrig förkyld eller något sånt, bara den förbannade yrseln då o då, men jag ska be om blodprov o hjärt kontroll vore ju taskit o kola på gymmet pga medfött hjärtfel o blodet vill jag kolla om jag saknar nåt spårämne för att bygga ännu bättre kan jag hålla detta i 2-3 år till så kommer jag stå på scen förmodligen, men som sagt jag tar extra vilodagar lite då o då.
jag kör 2 veckor 4-8 repp 2 veckor 12+ rep så lederna återhämtar sig på lätta veckorna men musklerna e aktiverade, under dom tyngre veckorna så maximeras muskeltillväxt men det e slitigt. totalt har jag tränat styrketräning i 9 år varav dom senaste 2 åren har varit någorlunda vettiga, och detta år har jag hittat nyckeln till min kropp verkar det som.
Jag älskar muskler helt enkelt och jag vill stå på scenen men jag har fortfarande mycket att bygga.
Så jag hoppas detta ger en inblick i varifrån jag kommer och vart jag vill komma. men som sagt hjärtekg o blodprov, säkerheten först :emo-thumb
4 oktober, 2006 at 20:37 #959446Anonym anvandareMemberom ni besöker läkare av nån anledning för dessa symptom: be att få kolla blodsockret.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.