Home › Forums › SKKF informerar › Boka upp 13-14 oktober – SM!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 juni, 2007 at 10:10 #84438Anonym anvandareMember28 juni, 2007 at 10:10 #843788Anonym anvandareMember
Missa inte årets SM i Bodybuilding, Bodyfitness, Fitness och Classic Bodybuilding i Västerås!
Glöm inte att boka upp den 13-14 oktober redan nu. Årets SM kommer att bli riktigt spännande med såväl gamla kända profiler såsom nya spännande uppstickare.
Det kan vara bra att känna till att fotoförbud kommer att råda så om du inte vill missa årets händelse i svensk bodybuilding gör du klokt i att boka denna helg och vara med där det händer!
Biljetter kommer att finnas via Ticnet under augusti. Mer info kommer löpande.
Läs mer på [www.skkf.org] där du även finner tävlingsinbjudan.
28 juni, 2007 at 10:33 #843789Anonym anvandareMemberSå fotoförbudet kommer att gälla backstage…hmm…ingen Zone Capone backstage…? Damned får kanske dra ner mig lite extra från min tilltänkta DVD diet & köra veteran trotts allt…? Can`t live without that backstage wibes…
ZONE
28 juni, 2007 at 10:39 #843790Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Så fotoförbudet kommer att gälla backstage…hmm…ingen Zone Capone backstage…? Damned får kanske dra ner mig lite extra från min tilltänkta DVD diet & köra veteran trotts allt…? Can`t live without that backstage wibes…ZONE
Kommer gälla både backstage och i tävlingshallen (scenen). Endast de med presspass har tillåtelse att fotografera. Självklart ser du till att skaffa ett sådant presspass.
28 juni, 2007 at 10:40 #843791Anonym anvandareMemberMirre wrote:Kommer gälla både backstage och i tävlingshallen (scenen). Endast de med presspass har tillåtelse att fotografera. Självklart ser du till att skaffa ett sådant presspass.Aha.. Då så!
:emo-thumb
Peace!
ZONE30 juni, 2007 at 17:29 #843792Anonym anvandareMemberMirre wrote:Kommer gälla både backstage och i tävlingshallen (scenen). Endast de med presspass har tillåtelse att fotografera. Självklart ser du till att skaffa ett sådant presspass.Självklart vill alla tävlande kunna ha scenkort på sej själva i sina favvoposer. Garanterar pressfotograferna att ta på alla tävlande i alla poser?
(eller är det photoshop som gäller i efterhand om man vill vara säker på att ha de bilder man vill ha?)
Antar att det är för att öka publikintresset, men det gäller alltså även för en coach som plåtar sina tävlande?
30 juni, 2007 at 17:34 #843793Anonym anvandareMemberde är ju så löjligt! Så ens coach ska inte få ta foton på en backstage o spara minnen från de som hände backtage mm
30 juni, 2007 at 17:56 #843794Anonym anvandareMemberMartin.P wrote:de är ju så löjligt! Så ens coach ska inte få ta foton på en backstage o spara minnen från de som hände backtage mmCoachen kan ta bilder på dig på andra ställen än just backstage. Backstage kan ses som ett omklädningsrum, och du vet mycket väl att det springer mer eller mindre nakna tjejer och killar där. I ett sådant utrymme ska man inte behövs oroa sig för att hamna på en bild, som sedan eventuellt sprids på internet. Och till slut vet man inte var en sådan bild hamnar och vad det kan leda till.
Fotoförbud backstage finns inskrivet i IFBB´s regler sedan länge, men inget som använts på svenska tävlingar. Det var visserligen fotoförbud på MTGP, men det var inte informerat i förväg!
1 juli, 2007 at 22:24 #843795Anonym anvandareMemberFår man inte ha sin tjej eller någon polare att fota när man är på scen??? Filma då? har alltid filmat mina tävlingar så att man kan kolla hur man såg ut i förhållande till de andra tävlande
JayJay
2 juli, 2007 at 11:38 #843796Anonym anvandareMemberjayjay wrote:Får man inte ha sin tjej eller någon polare att fota när man är på scen??? Filma då? har alltid filmat mina tävlingar så att man kan kolla hur man såg ut i förhållande till de andra tävlandeJayJay
:up:
Man måste ju kunna sitta fet som en säl månaden efter & förevisa hur man HAR sett ut.
3 juli, 2007 at 19:48 #843797Anonym anvandareMemberMickeGBG wrote:Självklart vill alla tävlande kunna ha scenkort på sej själva i sina favvoposer. Garanterar pressfotograferna att ta på alla tävlande i alla poser?(eller är det photoshop som gäller i efterhand om man vill vara säker på att ha de bilder man vill ha?)
Antar att det är för att öka publikintresset, men det gäller alltså även för en coach som plåtar sina tävlande?
Kan förstå backstage. men fasen klart man vill ha bilder och film på sig själv… Undrar hur dom ska lösa det???
3 juli, 2007 at 20:34 #843798Anonym anvandareMemberingen verkar veta då jag inte fått svar på mitt pm till en som bör veta.
backstage osv är väl inte så mkt o tjafsa om men kan man garantera att ”proffsen” som är där verkligen får med alla poser på alla samt till ett bra pris o köpa sen?ps. att förhindra att pics läggs upp på forum osv en min efter tävling är en bra sak emot alla lata där ute men då får man även se till att ha en väldigt bra kameraman där med en BRA kamera.
3 juli, 2007 at 21:41 #843799Anonym anvandareMemberUrsäkta att svaret dröjt, Alex. Har varit lite lätt förvirrad den senaste tiden av olika anledningar.
Så här är det:
Fotografering är nästan alltid förbjudet vid publika tillställningar som bio, teater, konserter och idrottsevenemang. Detta för att skydda ”produkten” och varumärket. Endera ser man det hela live eller också får man ta del av den redovisning som olika media eller utvalda kommersiella aktörer ger.
SKKF måste följa med i utvecklingen för att vi alls ska kunna ha några tävlingar och få publik. Idag är det fullt möjligt med relativt enkel utrustning att filma hela evenemanget och lägga ut på nätet i realtid. Vem skulle då åka och se tävlingen, utöver de allra mest inbitna?
Ett steg är att det är totalt fotoförbud. Exakt hur detta kommer att fungera återkommer förbundet om.
Förbundet kommer att ha utvalda fotografer närvarande. Dessa kommer att ha som uppgift att se till att samtliga tävlande dokumenteras i samtliga ronder. Jag tror att detta kommer att fungera bra och att paniken över förändringen är överdriven och väldigt lik all annan panik som utbryter vid varje ändring i regler och rutiner.
Kommande år kan det mycket väl bli så att tävlingarna filmas i sin helhet och finns att köpa kort efter tävlingen.3 juli, 2007 at 22:12 #843800Anonym anvandareMemberthanks JP
hoppas de blir bra bara4 juli, 2007 at 16:54 #843801Anonym anvandareMemberTycker det låter som en bra ide med en proffsigt filmad DVD!:up:
Hade även gladeligen slantat upp för bra bilder…
Huvudsaken är ju inte vem som tar utan att man kan ha nått minne av sin tävling efter att sprayfärg & kolhydratsdimmor lättat. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.