Påminnelse om höjda licensavgifter.

Home Forums SKKF informerar Påminnelse om höjda licensavgifter.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 76 total)
  • Author
    Posts
  • #474493
    Johannes Eshak wrote:
    Bra för dig.

    I övrigt så är den nya avgiften löjligt dyr och känns lite som ännu ett steg mot att ta kål på sporten.

    Jo, 800 kr är verkligen en kostnad som man står och faller med…..

    #474494
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Jo, 800 kr är verkligen en kostnad som man står och faller med…..

    När du kommit upp på scen och gjort en hel tävlingssatsning så kan du snacka. Alla kanske inte är lika feta som dig och dietar i all evighet dessutom…

    vissa dietar bara 8-13 veckor!

    #474495
    Johannes Eshak wrote:
    När du kommit upp på scen och gjort en hel tävlingssatsning så kan du snacka. Alla kanske inte är lika feta som dig och dietar i all evighet dessutom…

    vissa dietar bara 8-13 veckor!

    Snyft, stackars liten.
    Tror knappast vare sig 800 eller 1800 är avgörande vid en tävlingssatsning, och väljer man att spontansatsa på en höst/vintertävling med bara 4-5 månader kvar tror jag man kan punga upp 1000 kr extra eller vänta till året efter.
    Annars kör man 1 dag övertid på jobbet så har man jobbat in licenskostnaden.

    Men tryter ändå pengarna för dig så hör av dig så fixar jag en insamling

    #474496
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Snyft, stackars liten.
    Tror knappast vare sig 800 eller 1800 är avgörande vid en tävlingssatsning, och väljer man att spontansatsa på en höst/vintertävling med bara 4-5 månader kvar tror jag man kan punga upp 1000 kr extra eller vänta till året efter.
    Annars kör man 1 dag övertid på jobbet så har man jobbat in licenskostnaden.

    Men tryter ändå pengarna för dig så hör av dig så fixar jag en insamling

    Jag vill inte ge mig in i eran pajkastning men måste ändå ge min synpunkt på det hela!

    Många bäckar små heter det ju!
    Visst skulle det handla om bara 800kr (eller om man inte bestämt sig i tid 1800kr) så är det ju inga pengar att snacka om, men att tävla i bodybuilding kostar lite mer än så!!

    Jag tävlade 4 gånger nu så har ju lite koll på kostnader mm.
    Som jag skrev tidigare så kostar det för en nybörjare från Fkp följande att tävla nere i Lund!

    Färg mm: 800kr
    Posebyxor: 400kr
    Hotel: 1200kr (man behöver hotel pga inväg dagen innan)
    Bensin: 800kr
    Anmäningsavgift: 500kr (det kostar bara 200kr att titta på DC, tycker jag oxå är konstigt)
    Licens/förseningsavgift: 800kr+1000kr=1800kr

    Summa 5500kr

    Sen vill man kanske oxå va med i Lucia!
    Färg mm: 800kr
    Hotel: 1200kr (man behöver hotel pga inväg dagen innan)
    Bensin: 300kr
    Anmälningsavgift: 350kr

    Summa: 2650kr
    Totalt kostar då dessa 2 tävlingar 8150kr, om man då är nybörjare och kanske inte ens går till final är det sjukt mycke pengar.
    Kan avskräcka vem som helst!

    #474497
    Johannes Eshak wrote:
    När du kommit upp på scen och gjort en hel tävlingssatsning så kan du snacka. Alla kanske inte är lika feta som dig och dietar i all evighet dessutom…

    vissa dietar bara 8-13 veckor!

    Skärpning!

    #474498
    Chris wrote:
    Jag vill inte ge mig in i eran pajkastning men måste ändå ge min synpunkt på det hela!

    Många bäckar små heter det ju!
    Visst skulle det handla om bara 800kr (eller om man inte bestämt sig i tid 1800kr) så är det ju inga pengar att snacka om, men att tävla i bodybuilding kostar lite mer än så!!

    Jag tävlade 4 gånger nu så har ju lite koll på kostnader mm.
    Som jag skrev tidigare så kostar det för en nybörjare från Fkp följande att tävla nere i Lund!

    Färg mm: 800kr
    Posebyxor: 400kr
    Hotel: 1200kr (man behöver hotel pga inväg dagen innan)
    Bensin: 800kr
    Anmäningsavgift: 500kr (det kostar bara 200kr att titta på DC, tycker jag oxå är konstigt)
    Licens/förseningsavgift: 800kr+1000kr=1800kr

    Summa 5500kr

    Sen vill man kanske oxå va med i Lucia!
    Färg mm: 800kr
    Hotel: 1200kr (man behöver hotel pga inväg dagen innan)
    Bensin: 300kr
    Anmälningsavgift: 350kr

    Summa: 2650kr
    Totalt kostar då dessa 2 tävlingar 8150kr, om man då är nybörjare och kanske inte ens går till final är det sjukt mycke pengar.
    Kan avskräcka vem som helst!

    Självklart kostar det, men så ser ju livet ut.
    Finns ju dom som spelar korpenfotboll som köper skor, betalar egna resor mm för tusentals kronor.
    Spela golf kan ju kosta 40 k för klubbor och medlemskap.
    Jag tror att dom som verkligen vill tävla betalar för sig och jag utgår från att den ökade avgiften kommer att ge förbundet en bättre ekonomi vilket återbetalar sig till dom tävlande.
    Är ju publiken och arrangemangen som sporrar till tävling.
    Alla amatörsporter är ju dyra för utövaren i Sverige, BB är totalt sett rätt billigt

    #474499

    Håller med johannes här.Rätt ordentlig ökning….

    #474500
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Alla amatörsporter är ju dyra för utövaren i Sverige, BB är totalt sett rätt billigt

    Jag åker rally (man måste ju ha mer än en hobby) och jämfört med att tävla i kroppskultur är det vansinnigt dyrt, trots att vi åker i den billigaste klassen. Bara startavgifterna för en säsong går loss på ca 25 000:- för vår del, och då kör vi långt ifrån alla tävlingar vi har möjlighet till.
    Förutom inköp av bil, så tillkommer bensin, däck, servicebil, reservdelar och om man skrotar bilen ännu mer kostnader. :)

    #474501

    Men någon som har insikt kanske kan berätta hur ekonomin ser ut för SKKF och vad dom höjda avgifterna ska ge?
    Så kanske kritikerna ändrar uppfattning.

    #474502
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Men någon som har insikt kanske kan berätta hur ekonomin ser ut för SKKF och vad dom höjda avgifterna ska ge?
    Så kanske kritikerna ändrar uppfattning.

    Kom till årsmötet lördagen den 20 mars kl. 10.00 på Park Inn, Solna Centrum (Det är gamla Hotel Winn). Där får du årsredovisningen.

    #474503

    Får säga att 800 är i mesta laget.. Vad får man egentligen för de 800.. Inte ett skit. Bara en möjlighet att tävla.

    När förseningsdatumet skjutits upp till 1/7 har jag ingenting emot att förseningsavgiften höjs dock.

    Frågan är om det inbringar så mycket mer pengar. Tidigare har iallafall jag betalat in och sett till att jag har licens då jag eventuellt vill tävla till hösten. Det har inte alltid blivit tävling, men det har inte gjort så mycket.

    När licensen kostar 800 skulle jag aldrig betala in om jag inte var 100% säker på att jag skulle tävla.

    Som några tidigare har skrivit, det kostar mycket ändå. En höjd licensavgift kommer iallafall definitivt inte höja deltagandet. Vi vill väl göra det lättare för folk att tävla? Det vore väl jättebra om det inte skulle behöva satsas i över ett år innan man tävlar. Är det konstigt att vi inte har fler tävlande när det ”krävs” så mycket förberedelse.

    Hur många kommer spontant på i Augusti att man vill testa att tävla i bodybuilding när det kostar 1800 att bara få en licens..

    Nej, feltänkt av förbundet om man frågar mig.

    #474504
    Jorgen wrote:
    Kom till årsmötet lördagen den 20 mars kl. 10.00 på Park Inn, Solna Centrum (Det är gamla Hotel Winn). Där får du årsredovisningen.

    Tror jag ska ta dig på orden där.
    Ska ju lösa licens i år, då kan man lika bra se till att vara upplyst.
    Får se till att inte jobba kvällen innan så jag slippar vara en zombie

    #474505
    Jorgen wrote:
    Kom till årsmötet lördagen den 20 mars kl. 10.00 på Park Inn, Solna Centrum (Det är gamla Hotel Winn). Där får du årsredovisningen.

    Är SKKFs årsmöte inte på Bosön, Lidingö? Så står det i SKKFs tre senaste spalter iaf…

    #474506
    Magnus Branzén wrote:
    Är SKKFs årsmöte inte på Bosön, Lidingö? Så står det i SKKFs tre senaste spalter iaf…

    Det är enligt mail från Kenneth ändrat till Park Inn i Solna.
    Konstigt att du inte fått information om det.

    #474507
    Johannes Eshak wrote:
    I övrigt så är den nya avgiften löjligt dyr och känns lite som ännu ett steg mot att ta kål på sporten.

    Det här är väldigt intressant! Nu tänkte jag ställa en del frågor. Svaren på dessa från er som är kritiska kommer att bli än mer intressanta! Häng med!

    Fråga 1:
    Vems är ansvaret för att avgiften är ”löjligt dyr”?

    Fråga 2:
    Vilka är det som, om avgiften är ”löjligt dyr”, tar kål på sporten?
    [/b]

    Märk väl att jag inte på något sätt tar ställning i själva sakfrågan om avgiften är rimlig eller inte, men svaren på ovanstående frågor är avgörande för om debatten eller pollar och liknande ska vara något värd eller inte.

    Visa nu att du bryr dig betydligt mer än den enkla vägen som det är att sitta och gnälla på ett forum och ge de svar du anser är de korrekta!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.