Home › Forums › SKKF informerar › Påminnelse om höjda licensavgifter.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 januari, 2010 at 11:01 #474538Anonym anvandareMemberZebaztian wrote:Tack för ditt snabba svar JP.. Även om det inte finns i dagsläget är det ju bra att det i alla fall funnits i baktankarna och att det kanske är något att arbeta med när det väl finns tid och utrymme för det.
Jag skulle jättegärna vilja jobba med det, om styrelsen skulle anse att det ska göras och att jag är en av de som kan göra det. Kanske skulle du vara intresserad också? Jag tror vi skulle kunna jobba ihop utan att börja bråka.
15 januari, 2010 at 11:22 #474539Anonym anvandareMemberKlart jag är intresserad.. Det är ju alltid tiden som kan krångla lite. Synd att jag redan har ett uppdrag för min D-uppsats som antagligen kommer behandla strategifrågor, hehe. Hade ju varit perfekt!
21 januari, 2010 at 02:44 #474540Anonym anvandareMemberQuote:För att kunna utveckla och förbättra eftersatta områden som information, utbildning av domare och funktionärer, dopingarbete, landslagsverksamhet med mera, med meraOvanstående, och i synnerhet det fetmarkerade, måste vara ngt av det mest komiska jag läst på det här forumet
Hur som helst. Jag strutar i vilket, då jag gillar att titta på BB tävlingar och man får ta det för vad det är, men ändå, ha ha ha.
G
21 januari, 2010 at 12:49 #474541Anonym anvandareMemberGALSAC wrote:Ovanstående, och i synnerhet det fetmarkerade, måste vara ngt av det mest komiska jag läst på det här forumetHur som helst. Jag strutar i vilket, då jag gillar att titta på BB tävlingar och man får ta det för vad det är, men ändå, ha ha ha.
G
Vad vill du ha sagt? Åtminstone jag brinner för att få höra en spännande utläggning.
21 januari, 2010 at 19:51 #474542Anonym anvandareMemberGALSAC wrote:Ovanstående, och i synnerhet det fetmarkerade, måste vara ngt av det mest komiska jag läst på det här forumetHur som helst. Jag strutar i vilket, då jag gillar att titta på BB tävlingar och man får ta det för vad det är, men ändå, ha ha ha.
G
Jag tror det är viktigt, särskilt det fetmarkerade så att det inte blir som sist.
”Kroppskulturförbundet har ingen plats i Riksidrottsförbundet, RF, delvis på grund av för dålig kamp mot doping. Avslöjandet om Mats Egelstig tar kroppskulturförbundet ytterligare ett steg bort från RF, befarar Ulf Björnfot.”
Artikeln kan läsas i sin helhet
[http://sydsvenskan.se/malmo/article272655/Landslagsledare-erkanner-dopning.html]21 januari, 2010 at 20:45 #474543Anonym anvandareMember”Kroppskulturförbundet har ingen plats i Riksidrottsförbundet, RF, delvis på grund av för dålig kamp mot doping. Avslöjandet om Mats Egelstig tar kroppskulturförbundet ytterligare ett steg bort från RF, befarar Ulf Björnfot.”
Ungefär det som jag tänkte på. Vill man komma in i RF får man ta på sig rätt kostym och infinna sig i vissa regler, men det verkar SKFF inte prioritera.
För övrigt vill jag minnas att vi inte diskuterar dopxxx på det här forumet, vilket egentligen tar död på hela debatten. Märkligt…
Jag skickar gärna ett PM med ett förslag till den som vill.
22 januari, 2010 at 07:58 #474544Anonym anvandareMemberGALSAC wrote:”Kroppskulturförbundet har ingen plats i Riksidrottsförbundet, RF, delvis på grund av för dålig kamp mot doping. Avslöjandet om Mats Egelstig tar kroppskulturförbundet ytterligare ett steg bort från RF, befarar Ulf Björnfot.”Ungefär det som jag tänkte på. Vill man komma in i RF får man ta på sig rätt kostym och infinna sig i vissa regler, men det verkar SKFF inte prioritera.
Jag skickar gärna ett PM med ett förslag till den som vill.
Vad SKFF gör och inte gör vet i alla fall inte jag så mycket om…:emo-thumb Däremot lite om SKKF.
Citatet överst är inte helt korrekt, om man granskar de 2000, eller nåt, avslagsskrivelser förbundet fått på sina ansökningar om medlemskap i RF. Det genomgående temat i dessa har varit att förbundets verksamhet saknar tävlingsmoment (enligt deras sätt att se det) och att förbundets verksamhet redan finns inom flera andra RF-anslutna förbund. Däremot har säkerligen en och annan tanke om dopingfrågan och hur den hanteras funnits utan att det skrivits ner i avslagsskrifterna.
Angående att ta på sig rätt kostym för att få vara med i RF så är du på rätt spår. Är det dock så att det är själva tävlingsmomentet som är problemet har vi moment 22, om vi inte kan få IFBB att förändra sporten och i så fall är det ju inte samma sak längre dessutom. Vi kanske helt enkelt inte ska vara med för att vi inte platsar, precis som teatersport eller musiktävlingar inte lär komma med i RF?
Att inte SKKF prioriterar ett medlemskap i RF är ju både osant och till viss del en orättvis käftsmäll på vissa personer som lagt ner både tid och kraft på att få med förbundet i idrottens ”stormakt” i Sverige. Förbundet är ålagda av IFBB att försöka komma med i den olympiska kommittén eller motsvarande (RF) i vårt land. Det har gjorts både lobbying, undersökningar, uppvaktningar och en massa annat genom åren. Beroende på resurser och engagemang har kvalitén varierat. Det gemensamma är att alla ansträngningar inte lett till ett medlemskap. Däremot har faktiskt viss respekt och förståelse för vad vi håller på med växt fram bland de som förbundet suttit vid samma bord som. Så där har förbundets representanter gjort ett bra jobb, vill jag påstå. Att RF-representanterna sedan ändå inte tycker att det vi gör är idrott är en helt annan sak. Anses vi inte hålla på med något som det går att tävla i enligt idrottens norm så är det ju så.
Skicka gärna ett PM med ett förslag, för jag vill veta vad förslaget går ut på. Det kan ju vara genialiskt.
22 januari, 2010 at 11:52 #474545Anonym anvandareMemberÄn en gång har har JP sakligt försökt förklara för våra ”internetkonspirationsteoretiker” hur det egentligen ligger till. Väntar med spänning på nästa ”attack” mot ”Förbundet” och ”styrelsen” osv…
22 januari, 2010 at 14:04 #474546Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Än en gång har har JP sakligt försökt förklara för våra ”internetkonspirationsteoretiker” hur det egentligen ligger till. Väntar med spänning på nästa ”attack” mot ”Förbundet” och ”styrelsen” osv…Sen får man ju se på det att vissa är ”nyfikna” och när dom formulerar sig så kan det kanske se ut som en attack.
Ser det som något posetivt att folk är nyfikna och att ex du,jörgen och jp kan svara på dessa frågor. Hade inte ni varit aktiva så hade det med säkerhet varit pajkastning på en tråd som denna. Så se det inte som något negativt utan som en ”möjlighet” att komma ut med info om SKKF samt till ev nya medlemmar22 januari, 2010 at 18:19 #474547Anonym anvandareMemberHenrik Lindh wrote:Sen får man ju se på det att vissa är ”nyfikna” och när dom formulerar sig så kan det kanske se ut som en attack.
Ser det som något posetivt att folk är nyfikna och att ex du,jörgen och jp kan svara på dessa frågor. Hade inte ni varit aktiva så hade det med säkerhet varit pajkastning på en tråd som denna. Så se det inte som något negativt utan som en ”möjlighet” att komma ut med info om SKKF samt till ev nya medlemmarMkt klokt sagt, till skillnad från en viss annan ”internetkonspirations…” som tydiigen inte förstår debatten överhuvudtaget.
Vill också passa på att ge en eloge till Jan Peter som svarar mkt bra och inte gömmer huvudet i sanden.
Ps sorry SKKF 😮
Må bäst allesammans!
G
28 januari, 2010 at 00:26 #474548Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Än en gång har har JP sakligt försökt förklara för våra ”internetkonspirationsteoretiker” hur det egentligen ligger till. Väntar med spänning på nästa ”attack” mot ”Förbundet” och ”styrelsen” osv…Och än en gång har Arne Persson förgyllt våra liv med ett fantastiskt inlägg på nivå vida överstigande övriga dödligas.
Skämt å sido Arne, jag tror du hade kunnat bidra en hel del om du lagt ner tid på att svara.
Men just nu så är du ju en stor bidragande orsak till varför nivån i trådar om avgifter, förbund, bedömning/domare osv når bottenläge.5 februari, 2010 at 18:20 #474549Anonym anvandareMemberHenrik Lindh wrote:citat från skkf:”SKKF har under noga överväganden beslutat att ställa in årets Grand Prix i Västerås. Tävlingen i år skulle innebära en ekonomisk risk, vilket vi inte är beredda att ta”Är det så illa för skkf alltså? höja licens med 100% samt ställa in GP…inga goda täcken:(
Tvärtom! :up:Just för att bevara den nu goda ekonomi SKKF har, tänker styrelsen INTE spekulera med ekonomin.
För att ta ett exempel:
Skulle du som inköpare inom detaljhandeln (kontorshandel) köpa in tio pallar med fysiska faxar även om du vet att folk numera mejlar och faxar elektroniskt? Visst är det ett onödigt risktagande, rent ut sagt idiotiskt, då du vet på förhand att det är en minusaffär?Vi anordnar inte en tävling när en huvudsponsor hoppat av och vi har fått information om att grannländer har kval samma helg, dvs avsevärt färre antal potentiella tävlande.
Vi har jobbat hårt under de senaste åren med att få ett stabilt förbund och det tänker vi behålla sålänge jag och mina nuvarande ledamöts- och suppleantkollegor sitter i styrelsen!
Det är beklagligt att vi måste ställa in en tävling då förbundet är till för de tävlande. Dock vill vi som förbund leva vidare och anordna bra tävlingar framöver. Vi styr kosan mot hösten och ser fram emot spännande tävlingar.:emo-thumb
Mvh,
Mirjana Ivanic5 februari, 2010 at 20:40 #474550Anonym anvandareMemberMirre wrote:Tvärtom! :up:Just för att bevara den nu goda ekonomi SKKF har, tänker styrelsen INTE spekulera med ekonomin.För att ta ett exempel:
Skulle du som inköpare inom detaljhandeln (kontorshandel) köpa in tio pallar med fysiska faxar även om du vet att folk numera mejlar och faxar elektroniskt? Visst är det ett onödigt risktagande, rent ut sagt idiotiskt, då du vet på förhand att det är en minusaffär?Vi anordnar inte en tävling när en huvudsponsor hoppat av och vi har fått information om att grannländer har kval samma helg, dvs avsevärt färre antal potentiella tävlande.
Vi har jobbat hårt under de senaste åren med att få ett stabilt förbund och det tänker vi behålla sålänge jag och mina nuvarande ledamöts- och suppleantkollegor sitter i styrelsen!
Det är beklagligt att vi måste ställa in en tävling då förbundet är till för de tävlande. Dock vill vi som förbund leva vidare och anordna bra tävlingar framöver. Vi styr kosan mot hösten och ser fram emot spännande tävlingar.:emo-thumb
Mvh,
Mirjana Ivanictack för att du svara,behövs flera svar på frågor osv av er på skkf här,kanske inte är fel att ha en tråd som ”fråga skkf”? för att undvika spekulationer och få konkreta svar direkt från er.
Visst köper argumenten men som du lade upp det så lät det som gp är föråldrande och idiotiskt att satsa på och satsar man inget så har man inget att vinna.
För att komma ifrån en gammal vanlig rutin så kanske man bör komma ur från sina vanliga rutiner som alltid varit,och kanske våga satsa på något nytt. för tävlande finns det,man är inte förvånad att LP har så många tävlade,så aktiva tävlande finns det ”där ute”Vh
19 februari, 2010 at 10:04 #474551Anonym anvandareMemberChris wrote:Tycker oxå att det är lite konstigt att man har en förseningsavgift på 1000kr, många av dom nya som kommer tävla i Lucia eller DC har ju inte bestämt sig så tidigt!
Så var det för mig första gången iaf!Skulle jag då behöva betala 1800kr i licensavgift o sen ca 500kr i anmälningsavgift till tävling är ju risken att man som nybörjare drar sig ur pga den höga kostnaden!
Om jag inte har fått allt om bakfoten så har vi tävlande blivit fler dom sista åren o det borde ju i sig dra in mer pengar till Skkf.
Blir det för dyrt så tror jag att många av dom nya struntar i att tävla o då tjänar ju Skkf ändå i slutändan mindre pengar.Räknade lite snabbt vad det skulle kosta för mig att tävla på DC i år:
- Färg mm: 800kr
- Posebyxor: 400kr
- Hotel: 1200kr
- Bensin: 800kr
- Anmäningsavgift: 500kr
- Licens/förseningsavgift: 800kr+1000kr=1800kr
Då kostar en tävling: 5500kr
Då räknar jag inte ens med vad det kostar med kosttillskott o diet mm:yikes:Mina kostnader hamna runt 12000 sammanlagt med allt tågresa ,tävling ,färg ,byxor , hotel, kostillskott som jag bara köper ..då extra till dieten.. då har jag inte räknat med mat för det ska man ju köpa ändå.. men det var det värt för kul är det
3 juli, 2010 at 14:46 #474552Anonym anvandareMemberVa dyrt det blev nu när jag kom på att jag borde ha betalat licensen för tre dagar sedan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.