SKKF´s rop på deltagare.

Home Forums SKKF informerar SKKF´s rop på deltagare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 59 total)
  • Author

Att man inte skulle ställa upp och tävla för att man inte har spons (läs billigare protte och ett par t-shirts det står GG,twinlab eller Leffes-bulk på) är bland det mest komiska jag hört på länge faktiskt.
    Som någon insiktsfull människa tidigare skrev så är inte KOSTtillskott så förbannat bra att man med några burkar extra ställer sig på en scen.
    Sedan må test fx vara dopingklassat men det var även koffein för inte alls längesedan. Det är inte på något vis en garant för att det är bra.
    Nej det är dessvärre den bittra sanningen att det inte är fullt så enkelt så att man med rätt kosttillskott (till rabaterat pris) kan ställa sig på en byggarscen. Det är en del andra aspekter som spelar betydligt större roll i sammanhanget.
    Har man kommit så långt i sin träning att man överväger att tävla, då har man forhoppningsvis så pass bra koll på vad som krävs för att tävla att man inte ens tänker tanken att skita i det för att man inte är sponsrad.

Furiren wrote:
    Att man inte skulle ställa upp och tävla för att man inte har spons (läs billigare protte och ett par t-shirts det står GG,twinlab eller Leffes-bulk på) är bland det mest komiska jag hört på länge faktiskt.
    Som någon insiktsfull människa tidigare skrev så är inte KOSTtillskott så förbannat bra att man med några burkar extra ställer sig på en scen.
    Sedan må test fx vara dopingklassat men det var även koffein för inte alls längesedan. Det är inte på något vis en garant för att det är bra.
    Nej det är dessvärre den bittra sanningen att det inte är fullt så enkelt så att man med rätt kosttillskott (till rabaterat pris) kan ställa sig på en byggarscen. Det är en del andra aspekter som spelar betydligt större roll i sammanhanget.
    Har man kommit så långt i sin träning att man överväger att tävla, då har man forhoppningsvis så pass bra koll på vad som krävs för att tävla att man inte ens tänker tanken att skita i det för att man inte är sponsrad.

Right on bro!:emo-thumb

Med tanke på hur ”nybörjarna” sett ut på de senaste tävlingarna så förstår jag att många ej känner sig manade att gå upp på en scen brevid dessa atleter som, i stort sett, skulle hamna i topp på SM.
    Men problemet som jag ser det är att vi ställer för höga krav på oss själva + att vi max har 2-3 nybörjar tävlingar/år.

Jofren wrote:
    Okej, låt oss säga att du blir sponsrad av, t.ex. kosttillskott, detta innebär att dina kostnader kring träningen kommer att gå ner. Detta kan då innebära att du kan jobba mindre och träna mera. Vilket ger dig större möjligheter.

Låt oss ta mig som exempel, jag pluggar heltid, har två jobb och är med i två frivilliguppdrag. Om jag skulle slippa köpa kosttillskott skulle jag inte behöva jobba och jag skulle kunna få ihop till ett 4 dagars schema vilket jag inte kan nu eftersom jag måste jobba 21 timmars pass.[/b]

Och varför tar man kosttillskott? för att på ett enkelt sätt få i sig rätt mängd näringsämnen som t.ex. protein och kolhydrater. Man kan få i sig det med mat också. Men varför tar man då kosttillskottet, för det är enkelt och det är exakt det man behöver ha i sig.

Att jag skulle få det att låta som det är extremt viktigt är bara du som läst och tolkat fel. Alltså rent insnöat dig i din egen tolkning.
    Man kan få bra resultat och optimera resultaten med kosttillskott som jag skriver ovan, att man får i sig rätt näring vid rätt tillfälle på ett enkelt sätt.
    När jag börja träna fanns många av de kosttillskotten som finns nu. Man har fått möjligheten att göra fler kosttillskott med åren eftersom tekniken går framåt eller är det inte så att tycker du resonemanget faller för att du en bakåtsträvare som inte tycker om kosttillskott?

Varför tror du folk äter mer kosttillskott nu än förr? För dom är dumma i huvudet eller? Nej för det är bra och enkelt.

Jag vet varför folk äter kosttillskott, jag är en av dom. Och jag är varken dum i huvudet, ”bakåtsträvare” eller ”insnöad i mina egna tolkningar” som du så artigt uttryckte det. :)
    Läs ditt egna inlägg en gång till så kommer du säkert förstå varför jag tolkade som jag gjorde. Men men, jag är ”säkert” den enda som tolkade just som jag gjorde. Dumma mig :)
    Martin Alexanderssons inlägg är värt att tänka på, ligger en hel del i det han säger. Synd att vi människor alltför ofta jämför oss med andra så mkt att vi blir blinda för de förändringar vi faktiskt lyckats göra med våra egna fysiker. Om fler lär sig att tänka djupare och tävla mer med sig själva, så skulle vi nog också se fler deltagare på scenen. Göra bort sig kan vem som helst göra, även de ”gamla rävarna”.

en tanke som slog mig kan ha jävligt fel men skriver ändå.det kostar ju endel att gå på diet och det är ganska hårt.och om man lyckas vinna sin klass så får man en burk kostillskott.jag tror det hade lockat mer folk om det hade funnits lite prispengar o hämta.nu menar jag inga stora summor.för det kan ju kännas så att nu har jag dieta länge o det har kostat mig X kronor och vad får jag för detta kanske spons om jag har tur annars en burk kostillskott.

och som någon redan nämnt så behövs det fler riktiga nybörjartävlingar.

Alltså man ser ju vilken jävla övertro på kosttillskott som branschen lyckas slå in i huvudet på folk.

1. Det kanske inte är så jävla intressant att stå i badbyxor på en scen?
    2. Man har ingen lust att lägga ner den tid som krävs om man inte brinner för skiten.
    3. Folk kanske frågar sig vad är det värt för dom, och vad får dom ut av det. Det är rejält krävande och man får offra mycket av det sociala livet för att nå dit.
    4. För att inte tala om ”det andra” och hur folk mår

dagens tips är. känner du någon som tävlar/ska tävla, följ med en sväng så skall du se hur mycket du tycker en plastpokal är värd i förhållande till din hälsa.

Dwag: Amen brother! Kunde inte sagt det bättre själv.

Hade själv planer att ställa upp som junior för några år sedan. Insåg att det inte var värt det för göra Arne & Co till lags. Vill gärna bli ihågkommen för att ha gjort något konstruktivt och inte något destruktivt. Inte värt det kära SKKF-styrelse.

Har till och med slutat gå och titta på tävlingar. Nåt fel måste er organisation ha gjort för att folk inte vill ställa upp eller gå på tävlingar.

Tänker inte kritisera er då ni bara gör ert jobb och så gärna vill att kroppsbyggning/fitness ska vara ett alternativ för den som vill och har livsstilen.

Dock beundrar jag personer som genomlider sin diet tillsammans med ”det andra” och begår lagbrott som krävs för att vara tillräckligt kompetetiv.

Oj! Jag råkade visst se att tråden handlar om kosttillskott och sen övergick till det egentliga syftet med tråden.

Tror man att placeringen i en tävling hänger på vilka som får gratis vassleshakes är man fullkomligt naiv och diskuterar utifrån ett sandlådeperspektiv.

Jofren wrote:
    Om man ser till de som är i sina nybörjar inom träning och kost så tror de flesta att det är kosttillskott som gör att de som är gamla i gamet och har spons att de har kommit långt.

Jag vet inte hur många jag pratat med som säger, men det är bara för de tar sånna där kosttillskott(att de lyckats). Frågar du den gemene mannen eller kvinnan så tror de fortfarande att kosttillskott är streoider.

Alltså finns det en del som inte ställer upp för att de tänker; nej jag kommer aldrig bli lika bra som de som är sponsrade. En av de vanligaste jag har hört. men de skulle kunna tänka sig att ställa upp om de fick vara i en klass där spons inte var tillåtet. Eller så får vi lyckas övertala dem att kosttillskott är mat. Men det har inte media eller nån annan lyckats med på de senaste år hundradet.

Sen finns det en jäklva massa kosttillkott som förbättrar träningensresultatet. Jag har aldrig lyckats hitta en maträtt som ger mig samma resultat som HMB för att ta ett av de vanligaste kosttillskotten.(Sen finns det tydligen dopinklassade kosttillkott)

Man ska inte ropa hej förrens man kommit över bäcken.

Jag tror att de som har tankar på att tävla är tillräckligt insatta för att känna till de flesta kosttillskott. Om man har tagit sig så långt som till tävlingsplaner så är det ju ett ganska stort intresse.
    Däremot vet jag att det finns folk som inte väljer att tävla p.g.a att det är vanligt förekommande med andra sorters kosttillskott…

Jag upprepade visst det som furiren skrev :)

Pikachu wrote:
    Dwag: Amen brother! Kunde inte sagt det bättre själv.

Hade själv planer att ställa upp som junior för några år sedan. Insåg att det inte var värt det för göra Arne & Co till lags. Vill gärna bli ihågkommen för att ha gjort något konstruktivt och inte något destruktivt. Inte värt det kära SKKF-styrelse.

Har till och med slutat gå och titta på tävlingar. Nåt fel måste er organisation ha gjort för att folk inte vill ställa upp eller gå på tävlingar.

Tänker inte kritisera er då ni bara gör ert jobb och så gärna vill att kroppsbyggning/fitness ska vara ett alternativ för den som vill och har livsstilen.

Dock beundrar jag personer som genomlider sin diet tillsammans med ”det andra” och begår lagbrott som krävs för att vara tillräckligt kompetetiv.

Oj! Jag råkade visst se att tråden handlar om kosttillskott och sen övergick till det egentliga syftet med tråden.

Varför så negativ?
    Det är inte Arne & Co du ska tillfredställa.
    Du tävlar mot dig själv i första hand om du har ett bra självförtroende och inte för nån annan.
    Hur som helst så tror jag att du kommer ha det som en dröm att tävla och att få stå på scen. Synd att du har sån inställning mannen.
    Man måste börja nånstans.

Lycka till och hoppas att du ändrar inställning.

AA

Ahmad Ahmad wrote:
    Varför så negativ?
    Det är inte Arne & Co du ska tillfredställa.
    Du tävlar mot dig själv i första hand om du har ett bra självförtroende och inte för nån annan.
    Hur som helst så tror jag att du kommer ha det som en dröm att tävla och att få stå på scen. Synd att du har sån inställning mannen.
    Man måste börja nånstans.

Lycka till och hoppas att du ändrar inställning.

AA

Ahmad, du har rätt i det du säger att man ska tävla mot sig själv! Håller med dig helt och hållet på den fronten. Jag har alltid drömt att få stå på en scen men jag tycker inte det är värt det.

Du är i mina ögon en av Sveriges bästa byggare och du har säkert kämpat som fan, precis som jag. Den här sporten är inte alltid rättvis heller, jag blev förbannad på domarna den gången du kom tvåa, du var bättre än killen som vann. Jag kunde känna din besvikelse när du förlorade din första plats, jag kände med dig. Det är just vissa domslut som gör att jag inte vill heller ställa mig på scenen. Hur man än vänder och vrider på det så måste man ”tillfredställa” domarnas krav och det är inte alltid att man kan leva upp till dessa.

Jag har många gånger försökt ändra inställning men det är alltid något som gör mig förbannad. Jag tycker att ni gör ett bra jobb, ni som dömmer men vissa domslut är ibland lite väl subjektiva, därför avstår jag från att tävla. Man kan dock inte komma ifrån vad man tycker. Jag tänker inte peka ut några domare men vet vissa som har personliga ”issues” med vissa tävlanden och detta har man sedan tydligt sett på resultat-listan, som tur är så stryks vissa bedömningar som avviker för mycket från vad övriga domare tycker. Så där kan vissa saker ändå vara till en tävlandes fördel.

Jag tackar dig Ahmad i alla fall för att du försöker ”hjälpa” mig att ändra inställning men det är inte lätt när man stör sig på vissa saker. Du vet innerst inne att trots att man tävlar mot sig själv så får man inte glömma sina motståndare, för att det handlar ju trots allt om att försöka vinna den där första platsen i slutändan. Du vet säkert vad jag menar. Du tävlar inte för att komma tvåa, utan etta, ellerhur?

Som sagt, jag har inget emot domarna, de gör mestadels sitt jobb bra men ibland blir man faktiskt lite irriterad och undrar.

Vill även önska dig lycka till och hoppas att allt är bra med familjen och längtar tills den dagen du ställer dig på scen igen Ahmad. Din fysik är något extra, du har talang.

Somliga har de bara inte Josef.

Jag vet. Håller med. Men det är som det är, bara att acceptera reglerna.

Pikachu wrote:
    Jag vet. Håller med. Men det är som det är, bara att acceptera reglerna.

:emo-thumb

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.