Smutsiga brunkrämer ska förbjudas.

Home Forums SKKF informerar Smutsiga brunkrämer ska förbjudas.

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #461438
    Anne wrote:
    Tack för svaret, JP. Men liksom jag skrev, var inte meningen o vara svår / jobbig, fattar vad är bakom detta, men som sagt, ville bara visa hur problmatic reglen är (taking it to bigger problem on purpose), at the end.

    :up:

    Oh, and btw, everything , EVERYTHING, can be seen trough constitutional rights .. ;)

    Vad händer om man har DT på sig? Disqualified? Not let step on stage?

    En gissning, innan vi ens närmat oss att få stå inför problemet live, är att vi löser det som vi löst felaktiga dräkter, skor, piercingar och annat de senaste åren (samma ”problem” egentligen). Den tävlande blir tillsagd att åtgärda felet och görs inte det får man inte gå upp på scenen. Enkelt. Ännu enklare när de tävlande försöker följa de regler som finns. Vilket främst märkts i bf de senaste åren. Väldigt få överträdelser som ens avlägset känns medvetna och ännu färre som inte raskt åtgärdat problemet. Ergo: Problem kan nästan helt elimineras om alla samarbetar och är bara en aning konstruktiva.

    Om inget annat sägs är det precis så det kommer att bli. Felaktig utrustning (dit färgen hör) =tillsägelse och möjlighet att åtgärda felet. Åtgärdat fel = fortsatt tävling utan någon efterräkning. Icke åtgärdat fel = diskvalifikation. Lägg därtill att vi som ansvarar för ”var gränsen går” inte är några monster, utan självklart kommer att göra vad vi kan för att den tävlande ska ha en chans att korrigera sig (speciellt så här första gången!) även om vi inte kommer att vara behjälpliga till uppenbara regelbrott och inte heller dalta med den som uppenbart inte ens försökt följa reglerna. Om en spraytan exempelvis skulle börja rinna lite av svett eller olja etc, så kan vi säkerligen hantera det (den tävlande har ju i så fall ansträngt sig för att göra rätt, men det har inte riktigt räckt till när en oväntad situation infunnit sig…). Vi har redan tidigare ”tvingat” tävlande med kladdig, spräcklig med mera färg att justera sitt utseende om det sett allt för illa ut. Inget nytt och inget stort ”problem”.

    #461439
    Janpeter Sangborn wrote:
    Låt oss tänka lite praktiskt här:

    En rekommendation är att ta professionell hjälp. Troligen lackar de flesta av oss inte bilen själv.

    Nu satte du säkert någon idé i huvudet på någon :D😉

    #461440
    Rookie wrote:
    Jag undrar om det är någon som kan ge tips på vad man ska köpa som har testat olika produkter och vet vilka som kanske skulle vara godkända?

    Jag har kört med Luke och spraytan i några år och vet inte om det kommer att vara någon som gör detta i år på SM i AF…

    Har ju tävlat ett par år men har ingen anning om vad jag ska köra på nu och förmodar att det är fler som är osäkra i år.

    Kolla inbjudan som ligger ute på [www.skkf.org].

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.