Home › Forums › SKKF informerar › Utlänning:)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 april, 2010 at 12:47 #57497Anonym anvandareMember26 april, 2010 at 12:47 #304468Anonym anvandareMember
Hej alla glada träningstokiga!
Någon som vet om det är okej att tävla i sverige för ett svenskt team om man inte bor i Sverige? (bor i norge).
Och vad gäller för regler om man vill anmäla sej till tex sm eller fitnessfestivalen?Ha en fin dag, mvh Tess!
26 april, 2010 at 14:34 #304469Anonym anvandareMemberTrancetess wrote:Hej alla glada träningstokiga!
Någon som vet om det är okej att tävla i sverige för ett svenskt team om man inte bor i Sverige? (bor i norge).
Och vad gäller för regler om man vill anmäla sej till tex sm eller fitnessfestivalen?Ha en fin dag, mvh Tess!
Så vitt jag vet så måste man vara svensk medborgare eller åtminstone ha permanent uppehållstillstånd för att tävla på ett nationell tävling. Reglerna kan skilja sig lite mellan olika länder dock. I Thailand måste man vara medborgare dvs ha ett thaipass eller thai-id för att tävla. Är du norsk medborgare eller svensk förresten? Vänd dig annars till svenska förbundet [www.skkf.org] för mer konkreta svar.
26 april, 2010 at 16:33 #304470Anonym anvandareMemberTrancetess wrote:Hej alla glada träningstokiga!
Är du svensk medborgare?
28 april, 2010 at 10:16 #304471Anonym anvandareMemberSka jag vara helt ärlig så vet jag inte om jag är det? Jag är registrerad i norge och har norskt personnr, men jag borde väl ha kvar mitt medborgarskap i sverige? Ha ha bra jag har koll, får nog ta och kolla upp detta.
Så de går inte att bara hitta ett svenskt team att tävla för? Det räcker inte?
Tack för era svar, mvh Tess!28 april, 2010 at 11:42 #304472Anonym anvandareMemberTrancetess wrote:Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om jag är det? Jag är registrerad i norge och har norskt personnr, men jag borde väl ha kvar mitt medborgarskap i sverige? Ha ha bra jag har koll, får nog ta och kolla upp detta.
Så de går inte att bara hitta ett svenskt team att tävla för? Det räcker inte?
Tack för era svar, mvh Tess!Ska du tävla i år för en svensk klubb gäller svenskt medborgarskap eller att man är mantalsskriven i Sverige senast under 2009.
28 april, 2010 at 20:15 #304473Anonym anvandareMemberJag är dansk medborgare men har bott i Sverige sedan 1984. Får jag då tävla för svenskt team på nationell tävling? Jag tolkar det som det är ok utifrån ditt svar Janpeter.?
29 april, 2010 at 17:38 #304474Anonym anvandareMemberAnnSo wrote:Jag är dansk medborgare men har bott i Sverige sedan 1984. Får jag då tävla för svenskt team på nationell tävling? Jag tolkar det som det är ok utifrån ditt svar Janpeter.?Jo, så är det. Vi har en hel del som tävlat på SM genom åren utan att vara svenska medborgare, men som bott i landet några år.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.