Home › Forums › SKKF informerar › Varför?????????
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 februari, 2008 at 21:53 #794917Anonym anvandareMember
Lyssna på tävlande
19 februari, 2008 at 20:36 #794918Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:…men känns som ingen ”vågar” säga något till ”ER”…Ja, jag känner igen detta. En gång i tiden när jag var ung och var som mest arg på allt och alla så hamnade även förbundet under stark kritik från min sida. Det var allehanda saker som jag tyckte förbundet skulle ha löst på än det ena än det andra sättet. Det här var innan internets frammarsch i de svenska hemmen och nu fick man göra sin röst hörd genom att ringa och skicka brev till respektive person i förbundet.
Det jag lärde mig då var att – precis som i alla demokratiska sammanhang – så ska man veta vad som gäller innan man börja föra oväsen för sin sak. Man skall också veta att det enda sätt att få sin sak prövad är att få sin sak prövad då förbundet har sitt årliga årsmöte. Ett år så var det massor med personer som hörde av sig till mig och som hade massor med spörsmål och åsikter om hur förbundet skulle drivas, men när det var dags för årsmöte så klingade stolarna tomma och det var bara jag och en gammal fd. chefredaktör från denna eminenta tidning som närvarade. Lika arg som jag var när jag kom dit, lika lättad var jag efteråt, då jag faktiskt fått svar på alla mina frågor. Kanske hade jag inte fått alla svar som jag önskat, men jag hade i alla fall fått en rimlig förklaring. Ett annat år hade jag tillsammans med flera andra i branschen tagit fram en alternativ styrelse som skulle avsätta den nuvarande och vi hade fiskat fram flera röster från olika distrikt, men då det inte räckte så lämnade vi mötet. Vi hade tydligen inte det som efterfrågades.
Vad jag vill mena med allt detta är att i dagens informationssamhälle så är det inga problem att få ett snabbt svar på en fråga som man har och det första man gör är att ta reda på vad det är som gäller när jag nu ska tänkas tävla. Det gör man i god tid innan, precis som när man dietar. Man ska vara klar i god tid innan.
Bara en reflektion…
19 februari, 2008 at 20:51 #794919Anonym anvandareMemberKanske inte hör till tråden. Men jag är fantastiskt nöjd med Skkf, den mesta informationen finns på hemsidan. Men jag behöver knappt gå in där, för allt nytt som händer får jag på mail, som jag skickar vidare till de tävlande i föreningen.
Tycker att Ni gör ett super bra jobb och jag har inte hört något negativt från de tävlande i den förening som jag representerar.
24 februari, 2008 at 21:51 #794920Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Kanske inte hör till tråden. Men jag är fantastiskt nöjd med Skkf, den mesta informationen finns på hemsidan. Men jag behöver knappt gå in där, för allt nytt som händer får jag på mail, som jag skickar vidare till de tävlande i föreningen.Tycker att Ni gör ett super bra jobb och jag har inte hört något negativt från de tävlande i den förening som jag representerar.
Att höra sånt här gör det värt att lägga ner dom timmarna av sin fritid man gör. :up:
27 februari, 2008 at 00:39 #794921Anonym anvandareMemberPrecis som benjamin säger hur svårt kan de vara , lyssna på dom tävlande istället
27 februari, 2008 at 07:02 #794922Anonym anvandareMemberAlex423 wrote:Precis som benjamin säger hur svårt kan de vara , lyssna på dom tävlande iställetAntalet tävlande som visade intresse att komma på årsmötet 2008 var en stycken.
Var du där? Hur svårt kan det vara att ta sig dit och göra sin röst hörd?27 februari, 2008 at 08:49 #794923Anonym anvandareMemberAlex423 wrote:Precis som benjamin säger hur svårt kan de vara , lyssna på dom tävlande iställetEn klassisk mening som det ”hör till” att säga. Jag sa också så tills jag upptäckte att vaddå lyssna på de tävlande? Jag som tävlande får se till att föra fram vad som kan göras bättre för mig! Nästan alla i styrelsen är själva aktiva elelr fd tävlande…Precis som Jörgen säger, engagera dig och hitta konstruktiva lösningar. Att bara gnälla hjälper varken mig och dig som tävlande eller övriga som är inblandande i vår sport. Det ger bara ett negativt klimat som smittar av sig på allas våra prestationer. Det vill du väl inte?
27 februari, 2008 at 10:41 #794924Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Antalet tävlande som visade intresse att komma på årsmötet 2008 var en stycken.
Var du där? Hur svårt kan det vara att ta sig dit och göra sin röst hörd?Förstår hur ni känner angående uppslutningen till ett årsmöte då ni själva sliter för detta…MEN…många KAN INTE komma då de ej har tiden att sitta & åka! Varför inte föra en saklig & inteligent diskution på detta forum där vi VUXET kan ventilera våra åsikter?? Måste ju vara det bästa!
Peace!
ZONE27 februari, 2008 at 10:57 #794925Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Förstår hur ni känner angående uppslutningen till ett årsmöte då ni själva sliter för detta…MEN…många KAN INTE komma då de ej har tiden att sitta & åka! Varför inte föra en saklig & inteligent diskution på detta forum där vi VUXET kan ventilera våra åsikter?? Måste ju vara det bästa!Peace!
ZONEJag förstår att många inte kan komma pga olika anledningar. Men 2007 fanns det 424 licensierade tävlande i Sverige. Det kan omöjligt vara så att endast en av dessa hade möjlighet att ta sig till årsmötet och att övriga 423 var upptagna.
Jag är för forumdiskussioner i allmänhet, men jag är enormt trött på att få skit här som jag ofta får. Därför skriver jag ytterst sällan på forumet nuförtiden, jag har tappat intresset helt enkelt. Tyvärr verkar det dessutom ofta vara svårt att föra en saklig och intelligent diskussion på internet. En annan aspekt på det hela är att endast en handfull av dom tävlande finns här på forumet och inte alla skriver. Årsmötet är det tillfälle då alla tävlande eller intresserad kan göra sin röst hörd.
27 februari, 2008 at 11:09 #794926Anonym anvandareMemberUnderstand… Att diskutera över nätet är ej optimalt då man ofta missar den personliga kontakten. Jag kan ibland tycka att utalanden är plumpa & om jag inte träffat personen innan så kan man få fel bild av det hela & lätt ta det personligt. Tycker dock Bodys forum vore det bästa för ett ändamål som dettal. En speciell förbunds avdelning där just sakliga diskutioner kan tas upp utan plumpa utalanden & personliga påhopp. Vore bra för sporten.
Peace!
ZONE27 februari, 2008 at 11:22 #794927Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Understand… Att diskutera över nätet är ej optimalt då man ofta missar den personliga kontakten. Jag kan ibland tycka att utalanden är plumpa & om jag inte träffat personen innan så kan man få fel bild av det hela & lätt ta det personligt. Tycker dock Bodys forum vore det bästa för ett ändamå som dettal. En speciell förbunds avdelning där just sakliga diskutioner kan tas upp utan plumpa utalanden & personliga påhopp. Vore bra för sporten.Peace!
ZONEDet är just det som är den stora ”faran” med textbaserad kommunikation. Något som jag tycker är självklart och menat på ett visst sätt kanske uppfattas av läsaren på ett annat och helt felaktigt sätt pga att jag tex utrycker mig otydligt, trots att jag själv tycker att allt är klart som korvspad.
Du är tex själv ett bra exempel på att folk får en uppfattning om en som person via nätet men en helt annan när dom träffar en i verkligheten.
Jag säger absolut inte emot dig på den punkten. Och det var väl en av tankarna (som iallafall jag hade) med ”SKKF informerar”-delen här på Body. Rent generellt så tycker jag dock inte att det har fungerat så bra med just diskussionsbiten här. Just av dom anledningarna som vi båda skriver.
It´s always peace.
27 februari, 2008 at 11:28 #794928Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Det är just det som är den stora ”faran” med textbaserad kommunikation. Något som jag tycker är självklart och menat på ett visst sätt kanske uppfattas av läsaren på ett annat och helt felaktigt sätt pga att jag tex utrycker mig otydligt, trots att jag själv tycker att allt är klart som korvspad.Du är tex själv ett bra exempel på att folk får en uppfattning om en som person via nätet men en helt annan när dom träffar en i verkligheten.
Jag säger absolut inte emot dig på den punkten. Och det var väl en av tankarna (som iallafall jag hade) med ”SKKF informerar”-delen här på Body. Rent generellt så tycker jag dock inte att det har fungerat så bra med just diskussionsbiten här. Just av dom anledningarna som vi båda skriver.
It´s always peace.
Were brothers..2 dryga dj-ar på nätet & nallebjörnar irl!
LOL!Tror fortfarande på internet grejen..OM man håller det hela sakligt!
Peace!
ZONE27 februari, 2008 at 13:40 #794929Anonym anvandareMemberKan man inte ha årsmötet under SM eller Lucia helgen då nästan alla är samlade??
AA
27 februari, 2008 at 13:49 #794930Anonym anvandareMemberAhmad Ahmad wrote:Kan man inte ha årsmötet under SM eller Lucia helgen då nästan alla är samlade??AA
God idé, men knappast genomförbart. Ett årsmöte kräver att större delen av styrelsen är på plats, plus ombud för de olika distrikten. Mötet tar några timmar. Timmar som styrelsen är upptagna av att förbereda tävlingen och de tävlande av att ladda. Möjligen skulle luciahelgen fungera, men då ryker möjligheterna att se tävlingarna under några timmar. Men det kanske det är värt. Kan vara något att fundera på för styrelsen.
27 februari, 2008 at 23:08 #794931Anonym anvandareMemberFlytta mötet till Göteborg.:emo-thumb
Vi kommer garanterat….(: )Tror nog att det är nyttigt att ventilera lite åsikter över ett forum.
Man skulle även kunna ha ett möte en kväll,över nätet.
Tror det skulle kunna bli givande.
Då kommer alla att kunna lämna sina åsikter och ventilera så att allt blir bättre.
Då pratar vi demokrati på högnivå.
Och man kan föravisera om mötet i god tid..
Dock endast mellan skkf och medlems föreningarna.
Kan lätt spåra ur annars.
Vad tror ni om det??
Mvh Olle
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.