100 armhävningar/dag. Resultat?

Home Forums Styrkehörnan 100 armhävningar/dag. Resultat?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author

Tjenare. Jag tränar lite på gym men skulle vilja lägga in lite träning hemma också.. Om man bara skulle göra 100 armhävningar/dag hemma utan att träna på gym, skulle det ge några resultat?

Tacksam för svar

Inte så smart at göra det varje dag och inte i det antalet

hur ofta och hur mycket ska man göra för att det ska ge resultat då? :P

hum 3dagar i veckan sen reps antalet får någon annan svara på

klarar man bara göra runt 10 st i rad, så kan det ju ge resultat, men om man däremot kan göra hur många som helst så är det för lite vikt, då borde man ju slänga på nån sorts vikt på ryggen.

Det var nån rackarns 6 årig kines som gjorde tusen nånting armhävningar i rad:P Stod nånstans idag.

Ponthaa wrote:
    Det var nån rackarns 6 årig kines som gjorde tusen nånting armhävningar i rad:P Stod nånstans idag.

10130 st :ph34r: men förmodligen mest dry humping :)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=17912]

Många armhävningar ökar mjölksyretåligheten. Plyometriska sådana kan öka exlosivitet/snabbhet. Även som BB, någon gång i bland är inte fel.

Du bygger inte muskler med många reps.

Jag gjorde armhävningar när jag var yngre, (typ i 4an och 5an) och sedan dess har jag egentligen aldrig tränat något. Den enda styrketräningen jag haft är armhävningar och situps i samband med fotboll eller löpning. I höstas när jag började träna på gym började jag träna på 70 direkt. (jag väger 69kg)
    Så visst ger det resultat med armhävningar, det tror jag. Dock inte varje dag som oggelito redan påpekat!

Jag fattar faktiskt inte varför ni är mot mig så mycket? Låt han vila 2 dagar i veckan, men det är inte sjukt ansträngande att göra några armhävningar. Skulle det vara så att ni springer till bussen tisdagen, så kan ni inte springa på onsdagen?

Det är armhävningar vi snackar om. Inte ben böj eller liknande. Jag körde armhävningar varje dag i 10månader. Hade inga problem med det, sen gymmade jag när tid fans. Plus att allt jag gjorde i lumpen var tungt. Så det var inte direkt vila.

Gör 3 set varannan dag om det känns bättre. Men personligen så tror jag inte att du tar skada av att köra lite oftare de här veckorna.

StJohn wrote:
    Man springer inte till failure, det är skillnaden. Alla funkar inte som dig.

Klart man inte springer till failur, men det händer väl att man springer så hårt att man typ har andnöd och blodsmak i munnen. Vilket man inte gör om man kör några armhävningar.

Självklart funkar inte alla som mig. Men hela mitt kompani gjorde det. Antar att de flesta på Sveriges regement kör BRAK och klarar det utan att bli övertränade. De kör de inte heller bara i 6 veckor.

Men visst det är väl självklart att man ska vila, men inte fan behöver det gå till överdrift. Då blir man aldrig stark. Vila och träna med förnuft.

Kanske ska passa på att fråga vilket resultat du vill ha innan jag börja argumentera hej vilt :D

Vill du bli grov så tror jag inte att det är snabbaste vägen dock.

Skulle varken säga att jag eller de är supermänniskor. Men du borde ju fundera på hur du från en dag till en annan blir svagare i 1 set armhävningar?
    Då är det något som är fel och jag skulle gissa på att det är din inställning till träningen.

Gym människor har av någon anledning svårt att träna hårt, tycker att en större del av ”gymmarna” mest håller på med gubbrehab. Känns som om de har tagit vila till sin spetts. Tränar man hårt blir man stark, så är det.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.